سازمان ملل: بمباران غزه ۳۹ میلیون تن آوار تولید کرده است

سازمان ملل در گزارشی از ویرانی زیست محیطی غزه در پی توحش رژیم صهیونیستی خبر داد.

توحش رژیم صهیونیستی در نوار غزه تنها انسان‌های بی گناه را به خاک و خون نکشیده است. در کنار ویرانی زیرساخت‌های این باریکه، ارتش صهیونیست هر جنبنده در غزه را هدف مشروع تلقی کرده و حتی به مزارع و محیط زیست فلسطینیان نیز رحم نمی‌کند، موضوعی که با اعتراضات نهاد‌های بین المللی همراه بوده است. 

به گزارش الجزیره، سازمان ملل متحد در گزارشی پیرامون تاثیرات زیست محیطی جنگ غزه اعلام کرد: جنگ در این باریکه باعث از بین رفتن خاک و آب، و نیز آلودگی هوا شده است. این جنگ سیستم فاضلابی را از بین برده و ده‌ها تن ترکش‌های انفجاری ناشی از بمب‌های استفاده شده در جنگ برجای مانده است. 

برآورد‌های اولیه از سوی برنامه زیست محیطی سازمان ملل نشان می‌دهد جنگ به سرعت باعث از بین رفتن پیشرفت‌های محدود رخ داده در تاسیسات نمک زدایی آب و تصفیه فاضلاب محلی، احیای تالاب ساحلی وادی غزه، و سرمایه گذاری در تاسیسات برق خورشیدی این منطقه شده است. 

سازمان ملل در ادامه، گزارشی تکان دهنده از ویرانی‌های غزه ارائه کرد که براساس آن، بمباران‌های گسترده هوایی رژیم صهیونیستی در غزه ۳۹ میلیون تن آوار تولید کرده است. اکنون در هر مترمکعب در غزه ۱۰۷ کیلوگرم آوار قرار دارد که بیش از ۵ برابر آوار‌های تولید شده در نبرد موصل عراق در سال ۲۰۱۷ است. 

پیش از این، نهاد‌های بین المللی اعلام کرده بودند آوار‌های تولید شده از بمباران گسترده غزه آنچنان زیاد است که ده‌ها سال زمان برای پاکسازی این منطقه از آوار‌ها زمان لازم است. 

مترجم: ابوالفضل هاشمی

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار