پیش بینی و تصویب ۱۳ طرح گردشگری در استان

مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان مرکزی از تصویب ۱۳ طرح گردشگری در کمیسیون فنی سرمایه‌گذاری استان خبر داد.

محمود مرادی نراقی با اشاره به بررسی ۱۴ طرح سرمایه‌گذاری در حوزه گردشگری، گفت: ۱۳ پروژه گردشگری با حجم سرمایه‌گذاری پیش‌بینی شده ۶ هزار میلیارد ریال و اشتغال پیش‌بینی شده ۱۰۰ نفر در جلسه مورد تصویب قرار گرفت.

مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان مرکزی افزود: در این جلسه با ۱۴ دستور کار، درخواست‌های صدور مجوز برای اجرای پروژه‌های گردشگری شامل احداث مجتمع آب درمانی، مجتمع‌های پذیرایی بین راهی، هتل، اقامتگاه بومگردی، ممرکز تفریحی، سرگرمی و گردشگری مورد بررسی اعضا جلسه قرار گرفت که با طرح‌های شهرستان‌های محلات (سه طرح)، ساوه (یک طرح)، تفرش (دو طرح) دلیجان (یک طرح)، کمیجان (یک طرح) اراک (چهار طرح) و خمین (یک طرح) موافقت شد.

مرادی نراقی با اشاره به اینکه طرح‌های سرمایه‌گذاری با تایید اعضای کمیته فنی سرمایه گذاری میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی به زودی آغاز به کار خواهند کرد گفت: امیدواریم با انجام این پروژه‌ها دروازه جدیدی برای گردشگری استان گشوده شود.

وی بیان کرد: سرمایه‌گذاران برای اجرای طرح‌های گردشگری، ابتدا باید مجوز لازم را از کمیته فنی بگیرند و برای این منظور زمینی را با کاربری مناسب معرفی کنند و در صورت شخصی بودن مالکیت زمین، حتما باید در کمیسیون‌های قانونی مطرح و کاربری گردشگری اخذ کنند، البته نکته حایز اهمیت در اجرای این پروژه‌های گردشگری مباحث زیست‌محیطی است که باید حتما در روند اجرای طرح مدنظر قرار گیرند.

برچسب ها: گردشگری ، طرح
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.