دولت شهید رئیسی ۵۴ دستاورد اقتصادی شاخص برای خراسان رضوی داشت

استاندار خراسان رضوی گفت: دولت سه ساله شهید آیت الله رئیسی در حوزه اقتصادی ۵۴ دستاورد شاخص در ۶ حوزه اقتصادی استان تحت عنوان یادگار ابراهیم داشت که به زودی مکتوب و منتشر خواهد شد.

یعقوبعلی نظری استاندار خراسان رضوی گفت: در این مدت بخش خصوصی در استان ۸۹۰ هزار میلیارد ریال سرمایه‌گذاری داشته و جریان اقتصادی استان رو به رشد بوده که این مهم با همت و انسجام و همدلی بین دستگاه‌های اجرایی دولتی و تشکل‌های بخش خصوصی محقق شده است.

او افزود: در این مدت ۱۷۲ هزار و ۳۱۸ نفر اشتغال خالص در خراسان رضوی ایجاد شد و نرخ بیکاری استان به ۶.۳ درصد رسید که ۱.۸ درصد پایین‌تر از میانگین کشوری است.

استاندار خراسان رضوی ادامه داد: در این مدت، نرخ مشارکت اقتصادی خراسان رضوی به ۴۳.۱ درصد رسید که ۱.۸ درصد افزایش یافته است و پرداخت بیمه بیکاری در استان ۲۴ درصد کاهش یافته و تعداد مقرری بگیران بیمه بیکاری از ۱۳ هزار و ۳۵۱ نفر به ۱۰ هزار و ۷۶۸ نفر کاهش یافته است.

نظری بیان کرد: در مدت سه سال دولت سیزدهم جلب سرمایه‌گذاری خارجی در استان رشد ۹۰۰ درصدی داشته که در قالب ۲۱۷ طرح مصوب از ۸۴ میلیون دلار به ۷۴۰ میلیون دلار رسیده است و در مجموع رقم مصوب جلب سرمایه‌گذاری خارجی در دولت سه ساله سیزدهم یک میلیارد و ۱۲۰ میلیون دلار بوده که طرح‌های مصوب آن در مسیر اجرا قرار گرفته است.

او تصریح کرد: نسبت مصارف به منابع بانکی در خراسان رضوی در دولت سیزدهم از ۶۷ درصد به ۷۰ درصد رسید که تا پایان امسال این میزان به ۸۰ درصد خواهد رسید، اما هدف نهایی استان رسیدن به عدد ۸۵ درصد است.

استاندار خراسان رضوی تاکید کرد: توسعه زیرساخت‌های اقتصادی در خراسان رضوی در اولویت است، اما منابع دولت جوابگوی این نیاز است از این رو در راستای مولدسازی اموال دولتی و تامین منابع مالی در سه سال گذشته ۱۹۵ هزار میلیارد ریال از محل مولدسازی در استان تامین منابع مالی شد.

نظری اظهار کرد: در دولت سیزدهم ۱۶۵ هزار و ۳۰۴ مودی جدید مالیاتی در خراسان رضوی شناسایی شد و درآمد مالیاتی رشد ۱۰۰ درصدی یافت و در این مدت ۲۶ درصد به ظرفیت شهرک‌های صنعتی استان خراسان رضوی اضافه شد که مهمترین آن راه‌اندازی شهرک صنعتی خادم الرضا در مشهد به وسعت پنج هزار هکتار بود.

او رشد ۲۰ درصدی در پذیرش شرکت‌های خراسان رضوی در بورس و فرابورس، رشد ۹۵۰ درصدی در پرداخت تسهیلات تکلیفی بانکی از ۳۳ هزار میلیارد ریال به ۳۵۱ هزار میلیارد ریال، تصویب راه‌اندازی مجتمع‌های تخصصی صنفی و سرمایه‌گذاری برای راه‌اندازی نیروگاه خورشیدی را از دیگر دستاورد‌های خراسان رضوی در دولت سیزدهم برشمرد.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار