۳۵۰ روستای خراسان رضوی در دولت سیزدهم از تنش آبی خارج شد

مدیر عامل شرکت آب و فاضلاب خراسان رضوی گفت: ۳۵۰ روستای این استان در سه سال گذشته و به همت دولت سیزدهم از تنش آبی خارج شد.

حسین امامی مدیر عامل شرکت آب و فاضلاب خراسان رضوی گفت: رفع مشکلات حوزه آب در مناطق شهری و روستایی یکی از مهمترین برنامه‌های دولت شهید آیت الله رییسی بود که از خود کارنامه موفق و درخشانی به یادگار گذاشت.

او افزود: همچنین چند طرح محرومیت زدایی با همکاری قرارگاه امام حسن مجتبی (ع) در مناطق روستایی استان خراسان رضوی در قالب طرح‌های یادگار ابراهیم در هفته گذشته به بهره‌برداری رسید و در زمان حاضر ۸۷ طرح در حوزه آبی در دست انجام است که پیشرفت فیزیکی بین ۷۵ تا ۹۵ درصدی دارند.

مدیر عامل شرکت آب و فاضلاب خراسان رضوی ادامه داد: با افتتاح بهره برداری این تعداد طرح، بخش زیادی از روستا‌های بالای ۲۰ خانوار جمعیت از نعمت آب شرب پایدار در استان بهره مند می‌شوند.

امامی بیان کرد: سال گذشته ۳۰ هزار مترمکعب مخزن آب در خراسان رضوی رسید، ۸۰ هزار مترمکعب دیگر در حال ساخت است که ۴۰ هزار مترمکعب آن تا پایان سال وارد چرخه ذخیره سازی آب می‌شود.

او به تنش آبی و افت آب ذخایر زیرزمینی در خراسان رضوی دانست و تصریح کرد: در راستای جبران کمبود منابع آبی در برخی از مناطق شهری و روستایی استان، در طول یک سال گذشته ۱۵۰ حلقه چاه در این منطقه حفر شده است.

مدیر عامل شرکت آب و فاضلاب خراسان رضوی تاکید کرد: در حال حاضر به ۵۷۰ روستای استان خراسان رضوی با تانکر سیار آبرسانی می‌شود که این تعداد روستا در فصل‌های مختلف سال متفاوت است.

امامی اظهار کرد: آب و فاضلاب استان خراسان رضوی ۲ هزار میلیارد ریال از مشترکین شهری و روستایی خود مطالبات دارد.

برچسب ها: دولت سیزدهم ، تنش آبی
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار