در گفت‌وگو با باشگاه خبرنگاران جوان مطرح شد؛

با اقدامات نامعمول در زمینه تبلیغات نامزدها در فضای مجازی برخورد می‌شود

وزیر ارتباطات عنوان کرد: ما جزء ۵-۶ کشور انگشت شمار دنیا هستیم که می‌توانیم خودمان نیازهایمان در فضای مجازی را مبتنی بر سکو‌های داخلی برطرف کنیم.

عیسی زارع‌پور، وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات در گفت‌وگو با خبرنگار باشگاه خبرنگاران جوان مطرح کرد: ما برای نامزد‌های ریاست جمهوری بسته ویژه‌ای جهت فعالیت در سکو‌های داخلی پیش بینی کرده ایم. این تجربه را در انتخابات نمایندگان مجلس هم داشتیم که مورد اقبال  بیش از ۵ هزار نفر از نامزد‌ها  قرار گرفت و استقبال کردند. مبتنی بر همان تجربه‌ها، این بسته را بازآرایی و به نامزد‌ها و ستاد‌های انتخاباتی پیشنهاد کردیم که مورد اقبال واقع شد.

زارع پور گفت:  تقریبا تمام نامزد‌ها به جز یکی دو نفر که آن هم پیگیریم اتفاق بیفتد، دارای حساب کاربری یا کانال در پیامرسان‌های داخلی هستند و تیک آبی گرفتند. بعضا ده‌ها هزار یا ۱۰۰ هزار دانبال کننده هم دارند؛ البته برخی از آنان از قبل در پیامرسان‌های داخلی حضور داشتند و در ایام انتخابات، دنبال کننده‌هایشان بیشتر شده است.

او ادامه داد: برای تبلیغات هم پیشنهادی که سکو‌ها دادند این است که با پین کردن، کانال نامزدها در سکو‌ها در معرض دید مردم قرار بگیرد تا کاربران در صورت تمایل عضو بشوند.

زارع پور تاکید کرد: تبلیغ در کانال‌های پرمخاطب عمدتا از طرق معمول انجام می‌شود و ما اقدامات نامعمول را در پیامرسان داخلی نداریم. حتما اگر موردی مشاهده شود با آن مقابله می‌شود.

وزیر ارتباطات مطرح کرد: توصیه‌ام به نامزد‌های انتخابات این است که اگر واقعا دغدغه حمایت از تولید داخل، شرکت‌های دانش بنیان و حمایت  از اقتصاد دیجیتال را دارند، بهترین و آسان‌ترین نوع حمایت برای این دوستان اکنون همین است که فعالیتشان در پیامرسان‌های داخلی هم باشد.

او ادامه داد: ما نمی‌گوییم نامزدها فعالیتی در پیامرسان‌های خارجی نداشته باشند، به هر حال این را قانون تعیین تکلیف می‌کند؛ اما حرف ما این است وقتی ظرفیت داخلی وجود دارد و میلیون‌ها نفر در روز از آن استفاده می‌کنند، خوب است مسئولان نیز از آن استفاده کنند. برخی اولویت دومشان را پیامرسان داخلی گذاشته اند. خوب است این‌ها را  مطالبه کنیم.

زارع‌پور گفت: ما روزانه بیش از ۲۰ میلیون کاربر فعال یکتای روزانه داریم. فقط از ایتا بیش از ۱۸ میلیون نفر روزانه استفاده می‌کنند و این عدد ماهانه به بیش از ۳۰ میلیون نفر می‌رسد؛  سرجمع از پیامرسان‌های داخلی ماهانه ۴۰ میلیون نفر استفاده می‌کنند.

وزیر ارتباطات تاکید کرد: ما جزء ۵-۶ کشور انگشت شمار دنیا هستیم که در این حوزه حرف برای گفتن داریم و می‌توانیم خودمان نیازهایمان در فضای مجازی را مبتنی بر سکو‌های خودمان برطرف کنیم؛ از خرید و فروش و جابجایی مسافر گرفته تا پیامرسان ها، این‌ها جزء سرمایه‌ها و افتخارات کشور هستند.

خبرنگار: فاطمه کربلایی

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۵
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۳:۲۰ ۰۲ تير ۱۴۰۳
چرا چرت می گی آقای وزیر وقتی سکوهای شما استفاده جهانی پیدا کردن. بعد این حرف ها را بزنید. ما رو از کمترین ارتباط جهانی مثل واتساپ محروم کردید و چقدر مشکل عدیده ای را درست کردید.
Iran (Islamic Republic of)
محمدولایی بازنشسته
۱۲:۵۹ ۰۲ تير ۱۴۰۳
خدا وکیل بجز دهدار روستا تون می شدی :::: لایق هیچ نیستی::: اصلا چی بلدی؟؟؟ صحت مدرکت را به رسانه بدهید::::: خیانت به مردم کرده ای
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۲:۳۶ ۰۲ تير ۱۴۰۳
سرعت اینترنت خیلی کند شده وزیر
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۱:۱۱ ۰۲ تير ۱۴۰۳
شما یک هفته دیگر مهمان هستی و خلاص البته ببخشید شما کلا مهمان بودی وکار خاصی نمیکردی.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۰:۱۰ ۰۲ تير ۱۴۰۳
پس ۵ یا ۶ کشورند که مردم خودشان را فیلتر میکنند؟