مهمترین مشکل بخش کشاورزی کشور امنیت غذایی است

رئیس اتاق اصناف کشاورزی کشور گفت: متاسفانه کشاورزان از کمترین تسهیلات محرومندکه این کمبود‌ها موجب کناره گیری کشاورزان از کار و روی آوردن به فعالیت‌های خدماتی می‌شود.

پیشه ور با تاکید بر اینکه وظیفه اصلی اتاق‌های اصناف ساماندهی ، سازماندهی و نظم دهی است گفت: درهمه کشور‌های اروپایی ، آسیایی و آمریکایی کشاورزان دارای هویت و شناسنامه هستند و محصولات کشاورزی نیز بر اساس شناسنامه صادر می‌شوند و این درحالیست که در کشور ما این اتفاق نیفتاده و یک کشاورز دارای کارت کشاورزی نیست.

وی با اشاره به تاکید مقام معظم رهبری بر امر تولید و جهش تولید بر بحث حمایت از کشاورزان و اصناف کشاورزی تاکید کرد و افزود: اگر از این امر مهم غافل شویم در آینده نزدیک واردات بی رویه محصولات کشاورزی با هزینه‌های گزاف را در کشور شاهد خواهیم بود و بخش کشاورزی از بین خواهد رفت. 

نصیرپور و نوری  نمایندگان مردم سراب و بستان آباد در مجلس شورای اسلامی هم در این همایش برای حل مشکلات کشاورزان در کمیسیون کشاورزی مجلس تاکید کردند.

 رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان هم بر تشکیل اتاق اصناف استان تاکید کرد و گفت: یکی از اهداف تشکیل اتاق اصناف حل مشکلات مختلف کشاورزان و نیز هویت بخشی و ارائه کارت کشاورزی و سند معتبر به کشاورزان است.

فتحی افزود: با تشکیل اتاق اصناف و با حضور مستقیم کشاورزان در این اتاق‌ها بخشی از چالش‌های مهم بخش کشاورزی که نقش کلیدی در امنیت غذایی کشور دارد حل خواهد شد.

در پایان مراسم از برخی روسای سازمان جهاد کشاورزی و کشاورزان نمونه تجلیل شد.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.