تولید ژل از ضایعات پوست انار در دانشگاه آزاد اصفهان

تولید ژل از ضایعات پوست انار فناوری‌های جدبد مرکز تحقیقات گیاهان دارویی دانشگاه آزاد اسلامی واحد اصفهان است.

رئیس مرکز تحقیقات گیاهان دارویی دانشگاه آزاد اسلامی واحد اصفهان این مرکز تحقیقاتی را از سال ۱۴۰۰ فعال دانست و گفت: محصولات تولید شده در مرکز تحقیقات گیاهان دارویی نمونه داخلی ندارد، اما نمونه خارجی به اشکال دیگری دارد.

پیرستانی افزود: فناوران این مرکز دارویی موفق به تولید یک ژل شدند که از ضایعات پوست انار حاصل شده و بدون مشابه داخلی و خارجی است.

او گفت: این محصول کاربرد‌های مختلفی ازجمله در حوزه دامپزشکی به‌عنوان ضدعفونی‌کننده و التیام‌بخش بعد از زایمان در دام مورد استفاده قرار می‌گیرد. این فناور فعال در حوزه گیاهان دارویی گفت: تمام آزمایش‌های محصول «ژل» صورت گرفته و این محصول اکنون در مرحله تجاری‌سازی است و آزمایش‌های اولیه برای اخذ «کیت» صورت گرفته و این محصول در معاونت علمی و فناوری ریاست‌جمهوری به‌عنوان محصول دانش‌بنیان به ثبت رسیده و به‌زودی وارد بازار می‌شود.

رئیس مرکز تحقیقات گیاهان دارویی دانشگاه آزاد اصفهان افزود:پژوهشگران این مرکز در حال تولید «میکروگرین‌ها یا ریزسبزی‌ها» به‌عنوان داروی گیاهی هستند که دست‌کم در ایران نو محسوب می‌شود، البته این ماده در خارج از کشور تولید شده، اما در ایران برای نخستین‌بار در مرکز تحقیقات گیاهان دارویی دانشگاه آزاد اسلامی واحد اصفهان تولید شده است.

پیرستانی گفت: این میکروگرین‌ها به گونه‌ای تولید شده‌اند که ابتدا «تغذیه» و «خوراک» آنها مدنظر قرار گرفته و برحسب آن گیاهان دارویی به شکل میکروگرین درآمده‌اند.

او تاکید کرد: مرکز تحقیقات گیاهان دارویی دانشگاه آزاد اسلامی واحد اصفهان با مراکز زیست‌بوم گیاهان دارویی در دانشگاه و خارج از آن، در کشور و خارج از کشور کار می‌کندو این مرکز از معتبرترین سمپوزیوم‌های گیاهان دارویی در دنیاست و عضو بورد علمی و تخصصی سمپوزیوم گیاهان دارویی کشور ترکیه هم هست؛ بنابراین با هر زیست‌بومی که مرتبط با گیاهان دارویی باشد تعامل لازم را داریم و از تجربیات هم درراستای تولید محصولات گیاهان دارویی استفاده می‌کنیم.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار