ناظران جنگ:

گردان‌های حماس در رفح شکست نخورده یا تنزل نیافته‌اند

طبق مطالعات ناظران جنگ نیرو‌های حماس شاید در برخی مناطق ضعیف شده باشند ولی تنزل نیافته و شکست نخورده‌اند.

ناظران جنگ گزارش می‌دهند که دو گروه مقاومت فلسطینی روز پنجشنبه از خمپاره علیه نظامیان اسرائیلی که در شرق منطقه زیتون در شهر غزه تجمع کرده بودند، استفاده کردند، در حالی که رزمندگان حماس در همان روز حملات «تاکتیکی پیچیده» را در مرکز و غرب رفح انجام دادند. این عملیات گسترده در غزه نشان می‌دهد که برخلاف ادعای صهیونیست ها، مقاومت فلسطین شکست نخورده و قدرت آن تنزل نیافته است.

مؤسسه مطالعات جنگ (ISW) و پروژه تهدید‌های حیاتی (CTP)، دو اندیشکده مستقر در آمریکا تلفاتی برای حمله زیتون ارائه نکردند، اما ارتش اسرائیل روز جمعه اعلام کرد که دو سرباز در یک حمله خمپاره‌ای در شمال غزه کشته شدند. 

بر اساس آخرین گزارش مشترک مؤسسه مطالعات جنگ و پروژه تهدید‌های حیاتی، حمله روز پنجشنبه در غرب رفح شامل جنگجویان حماس بود که روز‌ها عملیات اسرائیل را در محله تل السلطان قبل از استفاده از یک بمب دست ساز مدفون برای حمله به یک تانک مطالعه کردند.

در مرکز رفح، جنگنده‌های حماس یک «حمله پیچیده چند مرحله‌ای» را انجام دادند که شامل هدف قرار دادن چهار خودروی زرهی اسرائیلی با نارنجک‌های راکتی و سپس تعقیب سربازان اسرائیلی که از خودرو‌ها به کوچه‌های باریک اردوگاه آوارگان شبوره پیاده شدند، انجام دادند.

در گزارش مؤسسه مطالعات جنگ و پروژه تهدید‌های حیاتی آمده است: «ماهیت پیچیده این حملات مستلزم برنامه‌ریزی، هماهنگی و سازمان‌دهی بود و بیشتر تأکید می‌کند که دو گردان حماس در شبوره و غرب رفح واحد‌های جنگی منسجمی هستند که به طور کامل شکست نخورده یا به طور جدی تخریب نشده‌اند».

مترجم: اعظم پورکند

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۰:۲۷ ۰۱ تير ۱۴۰۳
از 7 اکتبر ماه با صهیونیست ها .امریکا و کشورهای حامی انها
میجگند ولی چونکه هدف .اراده .و برای حمایت از کودکان و زنان و سالخوردگان و کمک خداوند پیروز جبهه هستند و
خواهند بود
وعده الهی که پیروزی مقاومت است
آخرین اخبار