گوگل احتمالا در گوشی پیکسل ۹ به قابلیت Genmoji آیفون پاسخ می‌دهد

احتمالا پیکسل ۹ به‌لطف اندروید ۱۵ به قابلیتی برای رقابت با Genmoji آيفون مجهز خواهد شد.

 نسخه‌ سوم بتای اندروید ۱۵ شامل اشاراتی به اپلیکیشن جدیدی برای گوشی‌‌های پیکسل است. این اپلیکیشن که Creative Assistant نام دارد، احتمالا یک قابلیت اختصاصی برای گوشی‌ گوگل خواهد بود.

به گزارش Android Authority، Creative Assistant ابزاری است که از هوش مصنوعی برای ساخت استیکر و احتمالاً ایموجی استفاده می‌کند و شباهت زیادی به قابلیت Genmoji اپل خواهد داشت.

Creative Assistant مستقیماً در نسخه‌ی بتای اندروید در دسترس نیست، اما اشاره‌ای به آن در برنامه‌ی Markup دیده شده که برای ویرایش و نوشتن توضیحات روی اسکرین‌شات در برنامه‌هایی مانند گوگل فوتوز کاربرد دارد.

قابلیت دستیار خلاق در آپدیت اندروید ۱۵ برای گوشی‌های پیکسل

کدهای موجود در برنامه‌ی Markup نشان می‌دهند که دکمه‌ای به نام «ریمیکس» وجود خواهد داشت که به Creative Assistant متصل است و به کاربران امکان می‌دهد با کمک هوش مصنوعی استیکر بسازند و به تصاویر اضافه کنند.

احتمالا Creative Assistant به‌ جای پردازش ابری، مستقیما روی دستگاه اجرا می‌شود. تراشه‌ی تنسور نسل چهارم که انتظار می‌رود در پیکسل ۹ استفاده شود، به همراه مدل هوش مصنوعی جمنای نانو احتمالا توانایی پردازش و ساخت استیکر را خواهند داشت.

Creative Assistant شباهت‌هایی به برخی دیگر از ابزارهای هوش مصنوعی گوگل دارد. برای مثال، بخش Emoji Kitchen در کیبورد Gboard گوگل به کاربران امکان می‌دهد ایموجی‌های موجود را با هم ترکیب کنند و ایموجی جدیدی بسازند.

مشخص نیست که آیا Creative Assistant می‌تواند با قابلیت‌های گسترده‌ی Genmoji اپل که به کاربران اجازه می‌دهند ایموجی‌های شخصی‌سازی‌شده را مستقیما در آی‌مسیج بسازند، رقابت کند یا خیر.

منبع: زومیت

برچسب ها: گوگل ، اندروید
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.