امکان حمل بار تا ۱۰ میلیون تن از طریق راه‌آهن رشت_ کاسپین فراهم می‌شود

معاون وزیر راه و شهرسازی گفت: همزمان با تکمیل راه آهن رشت _ کاسپین امکان حمل بار تا ۱۰ میلیون تن در بخش بین‌المللی فراهم خواهد شد.

خیرالله خادمی مدیرعامل شرکت ساخت وتوسعه زیربنا‌های حمل ونقل کشور با بیان اینکه مسیر ریلی آخرین بخش از کریدور شمال به جنوب دریایی کشور به شمار می رود گفت: راه آهن رشت_ کاسپین به عنوان یک حلقه مفقوده حمل می کرد و خوشبختانه با بهره برداری از این این پروژه این حلقه مفقوده تکمیل شد.

وی افزود : این مسیر ریلی ریلی از اردیبهشت ماه آماده بود و مقرر شده بود که با حضور رئیس جمهور شهید به بهره‌برداری برسد که متاسفانه نشد .

معاون وزیر راه و شهرسازی با بیان اینکه طول این پروژه ۳۷ کیلومتر است و با زیرسازی های انجام شده طول مسیر راه آهن رشت _ کاسپین به ۴۰ کیلومتر می رسد گفت:مبلغ ارزش افزوده این پروژه با اقدامات زیر سازی و روسازی انجام شده به ۶هزار میلیارد تومان می رسد و به عنوان یک کلان پروژه در کشور به شمار می رود.

مديرعامل شركت ساخت و توسعه زیربناهای حمل و نقل کشور بیان کرد: با توجه به آنکه بخش زیادی از این پروژه از زمین های کشاورزی عبور می کردمدت ساخت آن ۴تا ۵سال به طول انجامید .

او با اشاره به ظرفیت حمل بار  این پروژه گفت: در حال حاضر  ظرفیت بار  این پروژه میلیون تن و ظرفیت مسافری آن ۶۰۰ هزار نفر است که به دلیل عدم توجه بیشتر به بخش بار ظرفیت حمل بار  تا ۱۰ میلیون تن بار به رشت را دارد.

وی افزود: این خط ریلی از ایستگاه رشت  و زمین های کشاورزی عبور و به بندر کاسپین انتقال می یابد و در شاخه دیگر  به بندر انزلی و  آستارا اتصال می یابد که در نتیجه این کریدور سراسری به یکدیگر متصل خواهد شد.

خادمی با بیان اینکه  برای این پروژه نقش بین‌المللی طراحی کرده ایم  گفت: راه آهن رشت _ کاسپین یک مسیر دریایی و ریلی است که مقرر شده از روسیه و شمال اروپا به طول ۱۳ هزار کیلومتر به بندر بمبی در هند  متصل و اقدام به حمل بار کالاهای اساسی و بار کند.

وی افزود: بارهای شرق آسیا و هند از خاک ایران تا بندر کاسپین طی می شود و دوباره از مسیر دریایی به بندر آستاراخان روسیه منتقل خواهد شد.

خبرنگار: محبوبه کباری 

برچسب ها: حمل ونقل ، راه آهن
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار