آغاز مسابقات لیگ بزرگ کاراته بسیج در کرمان

نخستین دوره مسابقات لیگ بزرگ کاراته بسیج کرمان، گرامیداشت سیدالشهدای جبهه مقاومت با حضور هزار و ٧١ شرکت کننده در ۲ بخش بانوان و آقایان آغاز شد.

سردار محمد ابوالحسنی صبح امروز در مراسم افتتاحیه مسابقات لیگ بزرگ کاراته بسیج در کرمان ضمن گرامیداشت یاد و خاطره شهدا گفت: با حضور بیش از هزار نفر کاراته‌کار، لیگ کاراته بسیج استان راه‌اندازی شده است و با ارزیابی که در کل کشور داریم، کمتر برنامه‌ای این چنین برگزار می‌شود.

وی با بیان اینکه هم‌اکنون که این مراسم در کرمان درحال برگزاری است، در استان‌های دیگر نیز مسابقات ورزشی برگزار شده است، افزود: ما به‌عنوان بسیج باید وجه تمایزی با سایر برنامه‌های ورزشی در خودمان ایجاد کرده باشیم وگرنه برگزاری مسابقه و رد و بدل شدن تکنیک‌ها ارزش چندانی برای ما ندارد؛ اگرچه در جای خود و به لحاظ فنی، این اقدام هم مهم است.

رئیس هیئت کاراته بسیج کشور بیان کرد: آنچه که برای ورزشکاران بسیجی مهم است، این است که ما منش پهلوانی و روحیه جوانمردی را در خودمان و دوستان خودمان تقویت کنیم و ما مانند سایر ورزشکاران، ورزش را فقط برای ورزش نمی‌خواهیم؛ بلکه ما ورزش را هدفمند دنبال می‌کنیم.

بیشتر بخوانید:



وی  افزود: ما جایی که نیاز است با قوی شدن خودمان از انقلاب اسلامی و مظلومان عالم دفاع می‌کنیم و حتما از ظرفیتی که به‌واسطه ورزش در ما به‌وجود آمده است،  استفاده خواهیم کرد.

سردار ابوالحسنی تأکید کرد: ۸  تیرماه روز حماسه‌ای دیگر برای کشور است و همه ما خودمان را موظف می‌دانیم به عنوان افراد پا در رکاب این انقلاب و مقام معظم رهبری حماسه دیگر را خلق کنیم و هم خودمان و هم خانواده‌های مان در این حماسه بزرگ شرکت خواهیم کرد و یک بار دیگر دشمنان اسلام را نابود و سرافکنده کنیم.

 احسان رستگاری‌نژاد، رئیس هیئت کاراته بسیج استان کرمان  صبح امروز در مراسم افتتاحیه مسابقات لیگ بزرگ کاراته بسیج در استان کرمان در خصوص جزئیات برگزاری این لیگ گفت: این لیگ به نام سیدالشهدای جبهه مقاومت سردار شهید حاج‌قاسم سلیمانی نامگذاری شده است.  

وی ادامه داد: با هدف  برگزاری این لیگ، چندین جلسه در اردیبهشت‌ماه برگزار و بخشنامه به تمامی نواحی بسیجِ سپاه استان کرمان ابلاغ شده است.

رستگاری نژاد تأکید کرد: برگزاری و حضور ورزشکاران این لیگ طی ۲۰ سال اخیر در سطح استان کرمان کم‌نظیر بوده است و تعداد شرکت‌کنندگان، هزار و ۷۱ نفر در ۲ بخش آقایان و بانوان در قالب ۲۸ تیم است.

وی بیان کرد: اسامی تیم‌ها براساس نام شهدایی که تیم‌ها درخواست داشته‌اند، از سوی هیئت کاراته درج شده است و در این مسابقات ۷۰ داور مرد و ۷۰ داور زن فعالیت می‌کنند.

رئیس هیئت کاراته بسیج استان کرمان با اشاره به اینکه ۱۴ شهرستان در این دوره از مسابقات شرکت کرده‌اند، تصریح کرد: این مسابقات در ۳ دوره برگزار می‌شود که یک دوره افتتاحیه امروز است و ۲ دوره دیگر در مرداد و شهریور‌ماه برگزار خواهد شد.

سردار محمدعلی نظری، فرمانده سپاه ثارالله استان کرمان نیز در این مراسم ضمن گرامیداشت یاد و خاطره شهدا گفت: در ایام دهه امامت و ولایت و عید سعید غدیر خم قرار داریم و همه ما باید از حضرت امیر‌المومنین علی (ع) درس بگیریم و ایشان را سرلوحه کار خودمان قرار دهیم.

وی  ادامه داد: شاهد هستیم که هر یک از تیم‌های حاضر در این مسابقات، نام یک شهید را برای تیم خود انتخاب کرده‌اندو  این کار، اقدام قشنگی است.

فرمانده سپاه ثارالله استان کرمان تصریح کرد: این روز‌ها دشمن به‌دنبال این است تا جمعیت ما کم شود؛ چرا که پس از منویات رهبر معظم انقلاب در زمینه جوانی جمعیت شاهد بودیم که دشمن اقداماتی انجام می‌دهد تا از افزایش جمعیت ما جلوگیری کند.

وی بیان کرد: امروز دشمن به‌دنبال رخوت، خمودی و فریب نسل جوان ما است؛ اما فرزندان و جوانان ما با ورزش کردن می‌توانند از سیستم آلوده فضای مجازی جدا شوند و البته اگر از فضای مجازی در جای خود استفاده شود، بسیار تأثیرگذار است.

سردار نظری خطاب به خانواده‌های حاضر در سالن ابراز کرد: اینکه شما فرزندان خود را می‌آورید و دنبال ورزش کردن هستید، اقدام بسیار عالی است؛ چرا که در کالبد جوان و نوجوان سالم و از لحاظ بدنی آماده و قوی، یک فکر بلند، نیروی کار و اعتقاد قوی می‌تواند شکل گیرد.

وی با اشاره به شور و هیجان انتخابات بیان کرد: رهبری اعلام کردند و انتظار دارند که بعد از حماسه تشییع شهدای خدمت، حماسه دیگر ایجاد شود؛ بنابراین با همین شور و هیجان در انتخابات شرکت خواهیم کرد.

فرمانده سپاه ثارالله استان کرمان ادامه داد: دشمن به‌دنبال این است تا مردم در انتخابات شرکت نکنند و در این زمینه تبلیغات می‌کند؛ چرا که می‌داند حضور مردم در انتخابات به نفع کشور و به ضرر دشمنان است.

 وی با بیان اینکه آیت‌الله شهید رئیسی در ۳ سال فعالیت خود اقدامات بسیار خوبی در زمینه‌های مختلف انجام داده است، تصریح کرد: در عرصه ورزش در سطح استان کرمان،  ۳ باشگاه در شهرستان‌های کرمان، رفسنجان و شهربابک آماده افتتاح است.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار