نماینده ولی‌فقیه در سیستان و بلوچستان

خدمات دولت شهید جمهور انگیزه‌ای برای حضور پر شور مردم در انتخابات و انتخاب فرد اصلح خواهد بود

نماینده ولی‌فقیه در سیستان و بلوچستان گفت: خدمات نظام اسلامی و به خصوص خدمات شهید جمهور انگیزه‌ای برای حضور پر شور مردم در انتخابات و انتخاب فرد اصلح خواهد بود.

 آیت‌الله مصطفی محامی در خطبه‌های نمازجمعه این هفته زاهدان گفت: یکی از راه‌های تحصیل تقوا و حفظ جامعه اسلامی این است که انسان تلاش کند میدان درگیری جبهه اسلام و کفر را به داخل جبهه کفر ببرد.
امام جمعه زاهدان افزود:
برای تغییر موازنه قدرت بین جبهه اسلام و کفر یک راه تقویت جبهه اسلام است و طبیعتا راه دیگر این است که جبهه کفر تضعیف شود و هر کدام از این دو کار صورت گیرد موازنه قدرت به نفع جبهه اسلام تغییر پیدا می‌کند.
آیت‌الله محامی بیان داشت: 
اتحاد و انسجام قدرت افزا و توان‌زاست و اگر اعضای یک جامعه با هم متحد باشند مقتدر خواهند شد و اگر همه با هم همکاری و در یک جبهه رزم داشته باشند توان آنها افزایش پیدا می‌کند، اما اگر جمعی در میان هم تفرقه داشته باشند توان آنها صرف یکدیگر شده و دیگر توانی برای مقابله با دشمن نخواهند داشت و این دو رو از یک سکه و از سنت‌های الهی است و اگر جبهه اسلام از این سنت الهی استفاده کند اقتدار پیدا خواهد کرد و متقابلا اگر جبهه کفر از این سنت استفاده کند او مقتدر خواهد شد.
وی ادامه دا: خداوند متعال همواره به مسلمانان را به اتحاد دستور می‌دهد و از تفرقه نهی می‌کند و در آیات قرآن آمده است:"وَاعتَصِموا بِحَبلِ اللَّهِ جَمیعًا وَلا تَفَرَّقوا" همه به ریسمان الهی چنگ بزنید و متفرق نشوید و در جای دیگر آمده است:"وَلَا تَنَازَعُوا فَتَفْشَلُوا وَتَذْهَبَ رِیحُکُمْ" متفرق نشوید و در جامعه اسلامی با هم دعوا نکنید چرا که توان و قدرت خود را از دست می‌دهید و اقتدار شما از بین می‌رود.
آیت‌الله محامی اظهار داشت: وقتی جبهه مشرکین دچار اختلاف با همدیگر هستند سبب نقص و آسیب شده و دیگر قدرتی برای لشکر کشی و تعرض به سرزمین‌های اسلامی ندارند و توان مقابله‌ای برای آنها باقی نخواهد ماند.
وی اضافه کرد: امام سجاد (ع) در فرازی از دعای۲۷ صحیفه سجادیه از خداوند می‌خواهد میدان درگیری بین جبهه اسلام و کفر در دل دشمن و سرزمین‌های دشمن باشد و این یک نکته بسیار مهم و از اصول سیاست دفاعی نظام جمهوری اسلامی بوده است.
امام جمعه زاهدان تصریح کرد: نظام اسلامی تلاش کرده با تقویت جبهه مقاومت و راهبری آن درگیری بین جبهه اسلام و کفر را از مرز‌های نظام اسلامی و کشور اسلامی دور کند چرا که ما هشت سال دفاع مقدس را فراموش نکرده‌ایم که در آن دوران بخش‌هایی از سرزمین دست دشمن افتاد و با سختی و با تقدیم هزاران شهید وجب به وجب خاک کشور را از دشمن باز پس گرفتیم.
وی گفت: با استفاده از این راهبرد امروز میدان درگیری در مرز کشور غاصب است و اسرائیل دچار درگیری درون کشور فلسطین است و از عهده مقابله با گروه مقاومت بر نمی‌آید.
آیت‌الله محامی اذعان داشت: اگر بر اساس منافع ملی و وظیفه اسلامی برای تقویت جبهه مقاومت سرمایه‌گذاری نمی‌کردیم و اگر برای سرکوب داعش در عراق و سوریه اقدام نمی‌کردیم باید در شهر‌های خود و مرکز کشورمان با داعش درگیر می‌شدیم و گرفتار ذلت بودیم و در روایتی از امام علی (ع) آمده است: "ما غُزِیَ قَومٌ قَطُّ فی عُقْرِ دارِهِم إلّا ذَلّوا" هرگز مردمانی در درون خانه خودشان به جنگ وا داشته نشده‌اند مگر اینکه ذلیل شده اند و نباید بگذارید دشمن به میان خانه‌های شما بیاید و در داخل خاک خودتان با آنها درگیر شوید که این ذلت است بلکه باید به استقبال دشمن رفت و در همان نقطه شروع حمله با آن مقابله کرد و این از سیاست‌های دفاعی جمهوری اسلامی است.
نماینده ولی‌فقیه در سیستان و بلوچستان در خطبه دوم نمازجمعه این هفته زاهدان گفت: یکی از راه‌های تحصیل تقوای الهی تلاش برای تبلیغ دین، دفاع از دین، حاکمیت دین و ارزش‌های دینی است.
امام جمعه زاهدان ضمن تبریک تبریک فرا رسیدن عید غدیر عنوان کرد: واقعه غدیر خم یک واقعه مهم در تاریخ اسلام است که می‌تواند محور وحدت در جامعه اسلامی باشد.
وی گفت: واقعه غدیر مورد اتفاق فریقین، همه جهان اسلام و مسلمانان است به گونه‌ای که از نزول آیات شریفه، ماجرای سخنرانی پیامبر اکرم (ص) و نیز ماجرا‌های بعد همه آن را نقل کرده‌اند و در منابع اهل سنت هم آمده است و همه وقایع مورد اتفاق است.

برچسب ها: نمازجمعه ، امام جمعه
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار