رئیس سازمان فرهنگی، اجتماعی و ورزشی شهرداری شهرکرد گفت: تشکیل مرکز آموزش شهروندی در جهت کاهش آسیب‌های اجتماعی است.

اکبر ایازی در اتاق فکر مرکز آموزش شهروندی با بیان اینکه آموزش نقش مؤثری در کاهش آسیب‌های اجتماعی دارد، گفت: مرکز آموزش شهروندی در راستای آموزش شهروندان در زمینه‌های مختلف راه‌اندازی شده است چرا که آموزش نقش مؤثری در کاهش آسیب‌های اجتماعی دارد.

وی با بیان اینکه ۶۰ موضوع مختلف در زمینه‌های پسماند، ترافیک، حمل و نقل و ... توسط سازمان فرهنگی، اجتماعی و ورزشی شهرداری شهرکرد و مرکز آموزش شهروندی جمع آوری شده است، افزود: این آموزش‌ها موجب اطلاع رسانی درست به شهروندان در زمینه‌های مختلف فرهنگی و اجتماعی می‌شود.

رئیس سازمان فرهنگی، اجتماعی و ورزشی شهرداری شهرکرد اضافه کرد: شهروندی از جمله مفاهیم نوپدیدی است که به طور خاصی به عدالت و برابری توجه دارد و در نظریات اجتماعی، سیاسی و حقوقی نیز جایگاه خاص و ویژه‌ای دارد.

وی ادامه داد: در مفهوم شهروندی، این افراد نیستند که تابعی از دولت قرار می‌گیرند، بلکه دولت تابعی از شهروندان و مبتنی بر تصمیم‌گیری و خواست آنها است.


بیشتر بخوانید


ایازی اظهار داشت: سازمان فرهنگی، اجتماعی و ورزشی شهرداری شهرکرد با راه اندازی مرکز آموزش شهروندی به دنبال این است که تعلق و تعهد شهروندان را نسبت به شهر بیشتر کند.

رضا زیرک‌پور مسئول آموزش مرکز آموزش شهروندی شهرداری شهرکرد لازمه ارتقاء فرهنگ شهروندی را توجه ویژه به پیک شهروندی دانست و گفت: این پیک ویژه کودکان که آینده‌سازان جامعه هستند طرح و برنامه‌ریزی شده است.

وی افزود: لازمه ارتقا و رشد پیک شهروندی توجه ویژه اعضای اتاق فکر برای به ثمر رساندن این اتفاق بزرگ است.

زیرک‌پور اضافه کرد: هدف از اجرای پیک شهروندی این است که کودکان را از ابتدا شهروندمدار بزرگ کنیم و روحیه شهروندی و حس تعلق شهر را در کودکان ایجاد کنیم.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار