مایه کوبی بیش از ۲۱ هزار راس دام سبک در منطقه سخت گذر «سروند» شهرستان لالی

سرپرست اداره دامپزشکی لالی گفت: بیش از ۲۱ هزار راس دام سبک در اردوی جهاد دامپزشکی در منطقه «سروند» تحت پوشش واکسیناسیون رایگان قرار گرفتند.  

 محسن پاک نژاد سرپرست اداره دامپزشکی شهرستان لالی با اعلام این خبر گفت: اردوی جهاد دامپزشکی در منطقه کوهستانی و سخت گذر سروند شهرستان لالی به مدت دو شبانه روز با همکاری نیروی مقاومت بسیج ناحیه عشایری، بخشداری و گروه‌های دامپزشکی برگزار گردید.

او در ادامه گفت: در این اردو جهادی دامپزشکی خدمات رایگان بهداشتی و درمانی از قبیل، واکسیناسیون دام‌های موجود بر علیه بیماری‌های آبله، طاعون نشخوارکنندگان کوچک و بروسلوز در دام سبک، هاری در سگ‌های گله و نگهبان، ویزیت و درمان رایگان، سم پاشی دام و جایگاه نگهداری و ارائه آموزش و ترویج با موضوع آشنایی و پیشگیری با بیماری‌های دامی ارائه گردید.

آقای پاک نژاد همچنین افزود: در این اردو جهادی بیش از ۲۱ هزار راس دام سبک بر علیه بیماری آبله و طاعون نشخوارکنندگان کوچک واکسینه گردید.

سرپرست اداره دامپزشکی شهرستان لالی با اشاره به سیاست‌های اجرایی اداره کل دامپزشکی استان خوزستان در راستای خدمات رسانی به مناطق محروم و کم برخوردار استان گفت: اردو‌های جهاد دامپزشکی در راستای ارائه خدمات رایگان بهداشتی و درمانی به دامداران و جامعه روستایی و عشایری برگزار می‌گردد.

این مقام مسئول هم چنین افزود: این اردو با هدف کنترل و پیشگیری بیماری‌های مشترک بین دام و انسان، بهبود تولیدات دامی و توسعه و رشد اقتصادی در حوزه دامپروری برگزار گردید.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار