توزیع ۱۵ هزار پرس غذا در مناطق محروم شیراز

مسئول هیئت فرهنگی و مذهبی عشاق الرقیه (س) از طبخ ۱۱٠ دیگ غذا در آستانه عید بزرگ غدیر خبر داد و گفت: ۱۵ هزار پرس غذا در مناطق محروم شیراز توزیع خواهد شد.

قاسم زارع در نشست این هیئت فرهنگی و مذهبی شیراز با یادآوری اینکه غدیر، یکی از مهم‌ترین رویداد‌های مذهبی و فرهنگی در تاریخ اسلام بوده است، گفت: در احادیث نیز بسیار بر اهمیت این روز و برپایی سفره‌های اطعام، کمک به دیگران و شاد کردن یکدیگر توصیه شده است.

او با بیان اینکه راه اندازی موکب، برگزاری جشن به مناسبت این عید سعید و مبارک از ویژه برنامه‌های این هیئت است، از طبخ ۱۱٠ دیگ نذری در آستانه روز غدیر در شیراز خبر داد.

زارع با بیان اینکه در عید بزرگ غدیر طعام دادن ثواب بسیار زیادی دارد، افزود: غذا دادن به یک مومن در روز عید غدیر ثواب اطعام یک میلیون پیامبر و صدیق (در راس آنها خود ائمه معصومین) و یک میلیون شهید (در راس آنها حضرت عباس و شهدای کربلا) و یک میلیون فرد صالح در حرم خداوند را دارد.

مسئول هیئت فرهنگی و مذهبی عشاق الرقیه (س) اضافه کرد: به همین منظور در آستان عید غدیر، ۱۵ هزار پرس غذا طبخ و در مناطق محروم شیراز توزیع شد.

او با بیان اینکه این اقدام برای زنده نگه داشتن اطعام به عنوان سنت غدیر هر ساله در هیئت فرهنگی و مذهبی عشاق الرقیه (س) انجام می‌شود، گفت: امسال به لطف خیرین و کمک‌های مردمی موفق به طبخ بیشتری نسبت به سال‌های گذشته شدیم و ان‌شاءالله طی سالیان بعد نیز توفیق عملیاتی کردن این اقدام نیک و پسندیده را داشته باشیم.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار