برپایی بزرگترین جشن‌های خیابانی عید غدیر در فارس

مدیرکل فرهنگی و زیارتی استانداری فارس از برپایی بزرگترین جشن‌های خیابانی جهان اسلام به مناسبت عید غدیر در این استان خبر داد.

سید مجتبی علوی اردکانی از برپایی بیش از ۱۶۰ کیلومتر جشن مردمی و میهمانی خیابانی در سطح شهر‌های استان فارس خبر داد و گفت: بزرگترین اطعام علوی کشور با توزیع بیش از ۵۰۰ هزار دست غذا به مناسبت عید غدیر خم در سراسر استان فارس انجام خواهد شد.

او با بیان اینکه امسال بیشترین برنامه‌ها به مناسبت دهه امامت و ولایت در استان فارس برگزار می‌شود، افزود: این برنامه‌ها که از اول ماه ذی‌الحجه آغاز شده است همچنان به صورت باشکوه ادامه دارد و اوج این برنامه‌ها را در دهه امامت و ولایت و مخصوصا شب و روز عید غدیر شاهد خواهیم بود.

عضو شورای فرهنگی استانداری فارس گفت: برگزاری جشن بزرگ عید غدیر با حضور استاندار فارس، تعدادی از مسئولان و چند هزار نفر از مردم ولایت‌مدار شیراز در ورزشگاه شهدای ارتش از جمله بزرگترین این برنامه‌ها بود.

علوی اردکانی اظهار کرد: مراسم و جشن‌ها به‌مناسبت این ایام در تمام شهر‌ها و روستا‌های استان به صورت خودجوش و مردمی برگزار می‌شود که یکی از بزرگترین این برنامه‌ها که با هماهنگی اداره‌کل تبلیغات اسلامی استان و به‌صورت مردمی برگزار می‌شود، برپایی مراسم میهمانی کیلومتری و جشن‌های خیابانی در ۳۷ شهرستان و شهر‌های استان فارس به طول بیش از ۱۶۰ کیلومتر است که این مسافت بزرگترین جشن خیابانی و میهمانی غدیر در سطح استان‌های کشور است.

او بیان کرد: با توجه به احادیث و توصیه‌های ائمه اطهار و بزرگان دین در اهمیت بزرگداشت عید غدیر خم، تلاش شده است که مراسم جشن و شادی به‌مناسبت بزرگداشت این عید بزرگ به صورت مردم محور در تمام نقاط استان برگزار شود که از دیگر برنامه‌های این ایام می‌توان به بزرگترین اطعام علوی در عید غدیر خم با توزیع بیش از ۵۰۰ هزار دست غذا در تمام نقاط استان اشاره کرد.

عضو ستاد بزرگداشت غدیر فارس افزود: همچنین هیئات مذهبی و موکب داران استان بیش از ۱۲۰۰ موکب در سراسر استان برپا می‌کنند که مراسم جشن و شادی و پذیرایی از مردم در این موکب‌ها به صورت گسترده برگزار می‌شود.

مدیرکل فرهنگی و زیارت استانداری فارس در پایان با اشاره به برگزاری بیش از ۷۰۰ جشن مردمی در امامزادگان، بقاع متبرکه، مساجد، مواکب و هیئات مذهبی و مجالس خانوادگی از عموم مردم ولایت مدار و علوی استان جهت شرکت در این برنامه‌ها و جشن‌ها دعوت به عمل آورد.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار