سه میلیون و ۷۰۶ هزار نفر واجد شرایط شرکت در انتخابات در فارس

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری فارس اعلام کرد که سه میلیون و ۷۰۶ هزار نفر واجد شرایط شرکت در چهاردهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری در استان هستند.

اسماعیل قزل‌سفلی امروز شنبه در یک نشست خبری گفت: در ستاد انتخابات فارس در همه زمینه‌ها آمادگی برگزاری انتخاباتی امن و سالم لازم ایجاد شده است.

او اعلام کرد که ۳۵۱۷ شعبه اخذ رأی برای برگزاری انتخابات در فارس پیش‌بینی شده که از این تعداد ۲۰۵۹ شعبه شهری و ۱۴۵۸ شعبه روستایی است.
 
معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری فارس تصریح کرد: از این تعداد ۲۵۲۲ شعبه ثابت و مابقی سیار هستند.

قزل‌سفلی با اشاره به وجود ۳۷ حوزه رای در فارس، گفت: بیشترین شعب اخذ رأی فارس با ۸۴۰ شعبه در شیراز و کمترین هم با ۲۱ شعبه مربوط به اوز است. 

او عنوان کرد: آموزش‌های ویژه به فرمانداران، کارشناسان سیاسی و فناوری، فرمانداران، عوامل اجرایی شعب و هیات بازرسی برای برگزاری انتخابات داده شده است و برنامه ریزی‌ها هم تا روز چهارشنبه ۶ تیرماه ادامه خواهد داشت.

معاون استاندار فارس همچنین عنوان کرد که یک نشست توجیهی ویژه نمایندگان فرمانداران، کاربران شعب و سر تیم محافظین شعب نیز روز چهارشنبه برگزار خواهد شد.

قزل‌سفلی با بیان اینکه انتخابات همزمان با سراسر کشور ساعت ۸ صبح جمعه ۸ تیرماه در فارس آغاز می‌شود، افزود: برای برگزاری انتخابات ۹۷ هیات اجرایی در شهرستان‌ها شکل گرفته که شامل ۳۷ هیات اجرایی اصلی و ۶۰ هیات اجرایی فرعی در بخشداری‌هاست.

او اضافه کرد: برای اجرای انتخابات در ۴ بخش اجرا، نظارت، بازرسی و تامین امنیت بیش از ۹۴ هزار نفر در فارس سازماندهی شده‌اند.

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری فارس با یادآوری این موضوع که اگرچه برگزاری انتخابات دستی است، اما احراز هویت آنلاین انجام می‌شود، گفت: در حوزه سلامت نیز تاکید بر بی طرفی انجام شده و خود را امانتدار رای مردم می‌دانیم. در حوزه امنیت هم در سه بخش امنیت، خطوط ارتباطی لازم، پایداری شرایط انرژی برق تمهیدات لازم اندیشیده شده است.

به گفته قزل‌سفلی، ملزومات برگزاری انتخابات از مرکز به استان انتقال داده شده و برای حوزه‌های انتخابیه هم در حال توزیع است.

او به دعوت از رؤسای ستاد‌های نامزد‌های انتخابات اشاره کرد و افزود: برابر ابلاغ وزارت کشور آمادگی صدور کارت شناسایی برای لیست نمایندگان ستاد‌های نامزد‌ها انجام شده است. فرمانداری‌ها هم موظف هستند این مسیر را دنبال کنند.

معاون استاندار فارس با بیان اینکه امنیت لازم نیز برای برگزاری برنامه‌های نامزد‌های انتخاباتی در استان اندیشیده شده است، خاطرنشان کرد: رعایت مر قانون، اخلاق انتخاباتی و پرهیز از تخریب نامزد‌ها از مواردی است که به رؤسای ستاد‌های انتخاباتی فارس تاکید شده است.

قزل‌سفلی همچنین اعلام کرد که سه میلیون و ۷۰۶ هزار نفر واجد شرایط شرکت در چهاردهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری در فارس هستند.

او در خاتمه یادآور شد: مدارک هویتی شرکت در انتخابات شامل شناسنامه و کارت ملی است و مهری در شناسنامه درج نخواهد شد.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار