تحقق ۱۰۱۲۷ میلیارد تومان سرمایه گذاری در منطقه آزاد ماکو

معاون منطقه آزاد ماکو گفت: ۶۴ متقاضی با ۱۰۱۲۷ میلیارد تومان سرمایه گذاری مراحل فعالیت خود را آغاز کرده اند.

معاون اقتصادی و سرمایه گذاری سازمان منطقه آزاد ماکو در گفتگو با باشگاه خبرنگاران جوان اظهار کرد: در طی سه سال دولت سیزدهم ۱۰۴ طرح سرمایه گذاری داخلی به ارزش ۹ هزار و ۴۰۰ میلیارد ریال و سرمایه گذاری خارجی ۴۳.۵ میلیون دلار در منطقه آٰزاد ماکو به بهره برداری رسید. 

حمزه حورسی افزود: از این میزان ۳۰ طرح در سال ۱۴۰۰ به ارزش ۱۸۴ میلیارد تومان سرمایه گذاری داخلی و ۳.۳ میلیون دلار سرمایه گذاری خارجی به بهره برداری رسیده است

وی ادامه داد: در سال ۱۴۰۱ نیز  ۳۰ طرح با سرمایه گذاری ۳۲۵ میلیارد تومانی داخلی و ۱۰ میلیون دلار خارجی به بهره برداری رسید و در سال ۱۴۰۲ به ۴۴ طرح با ۴۳۱ میلیارد تومان داخلی و ۳۰ میلیون دلار خارجی افزایش یافت.

این مقام مسئول با اشاره به اینکه در سه سال فعالیت دولت شهید رییسی، بالغ بر ۲۸ هزار و ۳۷۲ میلیارد تومان سرمایه گذاری داخلی در منطقه آزاد ماکو تحقق یافته ادامه داد: این سرمایه گذاری‌ها در حوزه‌های صنایع و معادن، کشاورزی، گردشگری و ورزشی، لجستیک، صنوف، تجارت (کارت بازرگانی) و ساخت و ساز بوده است.

وی اظهار داشت: طی این مدت ۵۷۳ میلیون دلار صادرات از منطقه آزاد ماکو به خارج از کشور انجام شده است.

حورسی خاطرنشان ساخت: در دولت سیزدهم ۵ هزار و ۶۳۵ میلیون دلار نیز از مسیر منطقه آزاد ماکو به خارج از کشور صادرات انجام شده است.

معاون اقتصادی و سرمایه گذاری سازمان منطقه آزاد ماکو در خصوص وضعیت بسته‌های سرمایه گذاری ارائه شده نیز گفت: از تعداد ۱۱۰ بسته سرمایه گذاری به ارزش ۲۸ هزار و ۴۲۰ میلیارد تومان، ۶۴ متقاضی با حجم سرمایه گذاری ۱۰ هزار و ۱۲۷ میلیارد تومان مراحل فعالیت خود را آغاز کرده اند که با بهره برداری از این طرح‌ها برای ۴ هزار و ۸۶۹ نفر اشتغال در منطقه ایجاد می‌شود.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.