رییس پلیس راهور استان قزوین گفت: ۸ هزار دستگاه وسیله نقلیه اعم از خودرو و موتورسیکلت از ابتدای سال جدید تاکنون شماره گذاری شده است.

سرهنگ علی آسیایی رییس پلیس راهور استان قزوین گفت: تفکیک وسایل نقلیه به ترتیب هفت هزار دستگاه خودرو و یک هزار دستگاه موتورسیکلت بوده که در مراکز تعویض پلاک استان شماره گذاری شده است.

وی اضافه کرد: صدور بیش از پنج هزار جلد گواهی نامه شامل تمدید و صدور اولیه و همچنین اقدامات لازم در حوزه پلیس +۱۰ و کنترل ترافیک از دیگر اقدامات پلیس راهور در سال جاری است.

سرهنگ آسیایی در خصوص رنگ بندی گواهی نامه رانندگی اظهار کرد: در این طرح قرار است که گواهی نامه رانندگان بر اساس نوع عملکرد راننده به سه رنگ سفید، نقره‌ای و طلایی تقسیم بندی می‌شود که بالاترین رتبه همان طلایی است.

این مسئول انتظامی با بیان اینکه نوع تخلفات، میزان تصادفات و سوابق رانندگی فرد راننده در این رنگ بندی اهمیت دارد، بیان کرد: از مزایای داشتن گواهی نامه طلایی تخفیف در تخلفات و جرایم و حتی بیمه خودرو است که اگر این طرح اجرایی شود در سراسر استان به صاحبان خودرو اطلاع رسانی خواهیم کرد.

رییس پلیس راهور استان قزوین گفت: متاسفانه نرخ جرایم رانندگی بازدارنده نیست، به طور مثال جریمه پارک ممنوع ۱۵۰ هزار ریال است که برای برخی اصناف و کسبه بسیار ناچیز بوده و اهمیتی ندارد، بر همین اساس انتظار داریم با افزایش نرخ جرایم بتوانیم جلوی تخلفات را بگیریم.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار