نماینده کنست: تا قبل از پایان جنگ غزه نمی‌توان بر جنگ با حزب الله تمرکز کرد

یک نماینده کنست گفت ارتش تا زمانی که جنگ غزه را به پایان نرساند، نمی‌تواند بر حزب الله تمرکز کند.

زیو الکین، عضو کنست اسرائیل از حزب راست‌گرای امید نو، هشدار داده است که جنگ طولانی اسرائیل در غزه گزینه‌های نظامی آن را در شمال و هم مرز با لبنان محدود می‌کند.

الکین به رادیو ۱۰۳FM اسرائیل گفت: من فکر می‌کنم مشکل ما در شمال از جنوب است. ما در جنوب (غزه) گیر کردیم.

الکین گفت: «تا زمانی که جنگ را در جنوب به پایان نرسانیم، نمی‌توانیم به سمت شمال حرکت کنیم و شمال هزینه چنین مدیریتی را می‌پردازد».

پیش از این، وزیر انرژی رژیم صهیونیستی هشدار داد در صورت شروع جنگ همه جانبه با حزب‌الله، نیروگاه‌های برق هدفی برای این جنبش خواهد بود. یسرائیل زیو، سرلشکر سابق و رئیس سابق بخش عملیات در ارتش اشغالگر رژیم صهیونیستی نیز تاکید کرد که ورود به جنگ گسترده با لبنان در صورت وقوع، در بدترین زمان ممکن برای این رژیم رخ خواهد داد.

اخیرا تنش‌ها در شمال فلسطین اشغالی افزایش یافته و مقامات متعدد بین‌المللی در خصوص بروز یک «جنگ تمام عیار» ابراز نگرانی کرده‌اند. مقام‌های آمریکایی نیز به هیاتی از تل آویو اطمینان داد که در صورت بروز جنگ تمام عیار با لبنان، دولت بایدن به طور کامل از اسرائیل حمایت می‌کند. این تضمین در حالی به رژیم صهیونیستی داده شده است که تنش در مرز‌های لبنان و سرزمین‌های اشغالی افزایش یافته و بنیامین نتانیاهو نخست وزیر اسرائیل آمریکا را متهم کرده که ارسال مهمات و سلاح به این رژیم را متوقف کرده است.

در همین حال، دبیرکل حزب‌الله لبنان هشدار داده است که اگر رژیم صهیونیستی جنگی را به آن تحمیل کند، این جنبش بدون هیچ سقفی با اشغالگران خواهد جنگید.

مترجم: اعظم پورکند

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۲:۵۰ ۰۳ تير ۱۴۰۳
اگه جنگ غزه تموم بشه خودبخود جنگ انصارالله و حزب الله و حشدالشعبی بااسراییل هم تموم میشه
آخرین اخبار