ایمانیه:

فاز نخست کارخانه سیمان در دهه فجر امسال به خرامه منتقل می‌شود

استاندار فارس از انتقال فاز نخست کارخانه سیمان به خرامه در دهه فجر امسال خبر داد و عنوان کرد: این کارخانه به صورت کامل تیرماه ۱۴۰۴ منتقل می‌شود.

محمدهادی ایمانیه امروز یکشنبه در یک نشست خبری اظهارداشت: ۸۷ پروژه کلان فارس با نمایندگان مردم فارس در مجلس شورای اسلامی و نماینده ولی‌فقیه در فارس طی دو جلسه بررسی شده است.

او میثاق نامه اجرای این پروژه‌ها را قرائت و تصریح کرد که لحاظ عدالت در انجام پروژه‌ها، آمایش سرزمینی، بالاتر بودن پیشرفت فیزیکی، اولویت‌دار بودن در توسعه استان، جمعیت بالاتر استفاده کنندگان و متناسب بودن با جایگاه علمی و فناوری فارس مهمترین محور‌هایی است که در اجرای این پروژه‌ها مدنظر قرار گرفته است.

استاندار فارس پروژه پالایشگاه دوم شیراز و احداث ۱۴۰ آبخیزداری را از دیگر پروژه‌ها ذکر و عنوان کرد: تقسیم بندی شده تا در شهرستان‌های استان این مهم اجرایی شود. وزارت جهاد کشاورزی، بسیج سازندگی، خیرین و مسئولیت‌های اجتماعی منابع مالی این پروژه را تامین خواهند کرد.

ایمانیه خاطرنشان کرد: بازپروری معتادین متجاهر و کمبود فضای برای اسکان آنها نیز موجب شد تا اعتبار اردوگاه ماده ۴۳ که اردوگاه کار هم محسوب می‌شود، توسط یک خیر تامین شود و تجهیز کارگاه هم آغاز شده است.

او، همچنین انتقال زندان عادل‌آباد که طی سال‌های اخیر مطرح شده را هم از دیگر پروژه‌ها اعلام کرد و افزود: مقرر شده که این مهم با همکاری سازمان زندان‌ها و شهرداری به نتیجه برسد. زمینی در جنوب شرقی شیراز برای این موضوع پیش‌بینی شده است.

استاندار فارس، راه‌های روستایی را در شمار پروژه‌های کلان معرفی کرد و گفت: روستا‌ها با سه معضل راه، آب و اشتغال مواجه هستند که مقرر شده که ۱۰۰۰ کیلومتر راه روستایی احداث و ۱۲۰۰ کیلومتر راه هم مرمت و بازسازی شود. 
اعتبار این پروژه ۵ هزار میلیارد تومان پیش‌بینی شده که از بودجه استان، وزارت راه، سازمان بحران و وزارت کشور، بسیج سازندگی و وزارت نفت تامین خواهد شد.

ایمانیه همچنین از موافقت وزیر راه و شهرسازی برای خرید ۱۰۰ دستگاه ماشین آلات راهسازی خبر داد و عنوان کرد: ۳۰ دستگاه به زودی وارد استان می‌شود.

او اضافه کرد: کسری‌های آزادراه شیراز-اصفهان به ویژه در قطعه ۷ نیز تصمیم گیری شده و آزادراه شیراز-بوشهر هم با حضور وزیر راه و شهرسازی بررسی خواهد شد.

استاندار فارس همچنین بررسی خطوط مترو در شیراز و اضافه شدن دو رام قطار به خط ۲ و فرودگاه‌های فارس را از دیگر پروژه‌های مورد بررسی معرفی کرد و افزود: ادامه ترمینال خارجی فرودگاه شیراز با ارزش ۱۵۰۰ هزار میلیارد تومان نیز طی روز‌های آینده انجام خواهد شد.

ایمانیه از اضافه شدن دو ایرلاین جدید خبر داد و خاطرنشان کرد: پیشنهاد یک ایرتاکسی هم برای فرودگاه‌های اطراف شیراز داده شده است.

او؛ توسعه پارک علم و فناوری با اضافه شدن ۱۶۰ هکتار زمین، سرمایه گذاری ارزی سه میلیارد دلاری، احداث شهر بندری با توافق وزارت راه در فارس، ایجاد منطقه گردشگری در اطراف سد‌های درودزن، سلمان فارسی و ملاصدرا، تعیین تکلیف سد‌های در حال احداث هایقر، نرگسی و کوار، فعالیت‌های صلح آمیز انرژی هسته‌ای در فارس و تولید دارو‌های رادیواکتیو، احداث ۴ هزار هکتار گلخانه، توسعه پتروشیمی شیراز، تسریع در ایجاد نیروگاه لامرد، روغن موتور در پالایشگاه شیراز، خرید فولاد خرامه، احداث گاوداری با ۵ هزار راس دام سنگین و نیروگاه انرژی خورشیدی در بوانات را از دیگر پروژه‌های کلان مورد بررسی قرار گرفته استان ذکر کرد.

استاندار فارس اضافه کرد: برای ورزشگاه شهید سلیمانی، پارس، حافظیه حجاب و تیراندازی هم تصمیم گیری شد.

ایمانیه به بیمارستان‌های در حال تکمیل هم به عنوان دیگر پروژه‌ها اشاره کرد و افزود: فاز نخست بیمارستان اعصاب و روان صدرا هفته اینده به بهره برداری می‌رسد. بیمارستان مرودشت و امام علی داراب هم در دهه فجر افتتاح خواهد شد.

او عنوان کرد: بررسی انتقال سند دو بیمارستان محمدرسول الله و فاطمه الزهرا هم انجام شده است. بیمارستان ارسنجان هم آذرماه امسال بهره‌برداری می‌رسد.
بیمارستان آباده طشک نیز هفته آینده، بیمارستان دژگرد هفته دولت امسال و بیمارستان بالاده هم مردادماه افتتاح می‌شود.

استاندار فارس از کلنگ‌زنی دهکده لجستیک فارس در مجاورت منطقه ویژه اقتصادی شیراز طی دور روز آینده خبر داد.

ایمانیه همچنین بررسی سند توسعه علمی و نوآوری فارس با حضور نماینده ولی‌فقیه در فارس را از دیگر پروژه‌ها اعلام کرد.

او از تایید پایانه‌های صادراتی در فسا، اقلید و شیراز توسط وزارتخانه‌های صمت و راه خبر داد و گفت: تصمیم لازم در این خصوص گرفته شده است.

استاندار فارس به احداث مرکز همایش‌های جهان اسلام به عنوان دیگر پروژه‌های کلان اشاره کرد و گفت: راجع به زمین این مرکز تصمیم گرفته شده و روش تامین اعتبار آن هم بررسی شده است.

ایمانیه، بررسی برخی از سد‌های در حال احداث و بروز مشکلاتی برای روستا‌های جوار آنها، سریع السیر شدن قطار شیراز، قطار گل‌گهر شیراز و تعیین تکلیف اراضی سد سلمان فارسی را از دیگر پروژه‌های کلان مورد بررسی قرار گرفته اعلام کرد.

او به احداث کتابخانه مرکزی شیراز هم اشاره و خاطرنشان کرد که خاکبرداری آن طی دو روز آینده آغاز خواهد شد.

استاندار فارس به تسریع در روند ساخت تالار مرکزی شیراز و تعیین تکلیف پتروشیمی‌ها هم اشاره کرد و گفت: قرارگاه خاتم‌الانبیا از پروژه پتروشیمی‌های جدید خارج شده و سرمایه گذاران جدید ورود پیدا خواهند کرد و مقرر شده در شهر بندری که قرار است در استان ساخته شود، این طرح اجرایی شود.

ایمانیه رسیدن به آمار یک سوم بالای فرزندآوری و ازدواج کشور، یک سوم پایین طلاق و خودکشی کشور، به صفر رساندن متکدیان و معتادین متجاهر، بک سوم سرانه ورزشی و مسکن کشور و اتمام ماجرای کودکان کار طی چهار سال آینده را از دیگر موارد اعلام کرد.

او؛ ایجاد شهرک صنایع دستی با ۳۹ هکتار زمین در مجاورت نمایشگاه بین‌المللی فارس و تکمیل موزه مشاهیر و منطقه‌ای در شمال آرامگاه حافظ را هم مورد اشاره قرار داد و گفت: ۲۰۰ میلیارد تومان در سفر دوم رئیس جمهور شهید به فارس برای موزه منطقه‌ای پیش‌بینی شده است.

استاندار فارس همچنین از تصمیم گیری برای نیروگاه‌های حرارتی فارس متشکل از جهرم، خنج و ارسنجان و نیروگاه گازی شیراز خبر داد.

ایمانیه به احداث دانشگاه فرهنگیان به عنوان یک پروژه کلان دیگر اشاره و عنوان کرد: وضعیت فعلی دانشگاه فرهنگیان فارس مناسب نیست در حالی‌که باید بهترین دانشگاه ما باشد. در این باره تصمیمات خوبی گرفته شده و روش تامین اعتبار بررسی شده و یک بانوی خیر هم در این باره کمک خواهد کرد.

او از خرید ۱۴۰ خانه در اطراف حرم مطهر شاهچراغ (ع) و تبدیل آنها به زائر سرا، بوم گردی و یا خانه هنر هم خبر داد و افزود: شهرداری، اوقاف و وزارت راه این خانه‌ها را خریداری کرده‌اند.

استاندار فارس همچنین به بحران آب شهر‌ها و روستا‌های استان اشاره کرد و گفت: ۱۷۰۰ میلیارد تومان تامین اعتبار برای این مهم انجام شده است.

ایمانیه در بخش پایانی سخنانش از انتقال فاز نخست کارخانه سیمان به خرامه در دهه فجر امسال خبر داد و عنوان کرد: این کارخانه به صورت کامل تیرماه ۱۴۰۴ منتقل می‌شود.

او اضافه کرد: شرکت پشم شیشه هم تا آذرماه امسال به منطقه ویژه اقتصادی شیراز منتقل می‌شود.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
لیلا ایزدی خرامه
۱۷:۰۳ ۰۳ تير ۱۴۰۳
متاسفانه مردم خرامه زیاد تمایلی به پیشرفت مادی و معنوی یکدیگر ندارند.هرکه هم هرچی دارد با خودش به گور می برد.
آخرین اخبار