برداشت گندم در خراسان شمالی با هزار و ۱۹۰ کمباین و دروگر

رییس اداره فناوری‌های نوین سازمان جهادکشاورزی خراسان شمالی گفت: ۱۹۰ کمباین و هزار دروگر برداشت گندم در مناطق مختلف استان برعهده دارند.

برداشت گندم در خراسان شمالی از نیمه خرداد ماه آغاز شده و بر اساس اعلام سازمان جهاد کشاورزی استان تا کنون گندم بیش از ۸۰ درصد کشتزار‌ها در مناطق گرمسیری استان برداشت شده است و در سایر مناطق هم همچنان ادامه دارد و تا دیروز ۲۱ هزارو ۲۲۰ تُن گندم از کشاورزان خریداری شده است.

رییس اداره فناوری‌های نوین سازمان جهادکشاورزی خراسان شمالی در گفتگو با خبرگزاری صدا و سیما هم اعلام کرد: ۱۹۰ کمباین و هزار دروگر برداشت گندم در مناطق مختلف استان برعهده دارند.

سید مجید بهشتی گفت: در صورت لزوم مطابق هرسال با افزایش برداشت گندم در استان برنامه ریزی شده ۴۰۰ کمباین هم از استان‌های مجاور برای تسهیل در برداشت وارد استان شوند.

او گفت : قیمت برداشت غلات با کمباین از سوی وزارت جهادکشاورزی به ازای هر یک هکتار یک میلیون و ۹۷۰ هزار تومان تا دو میلیون و ۳۵۰ هزار تومان تعیین شده است.

او گفت : نظارت بر روی کمباین‌ها با دقت انجام می‌شود و کمباین داران باید دستگاه‌های خود را ضدعفونی و معاینه فنی داشته باشند.

رییس اداره فناوری‌های نوین سازمان جهادکشاورزی استان گفت: جهاد کشاورزی با مشارکت نظام مهندسی کشاورزی در سال زراعی جاری بر کار برداشت غلات در استان نظارت خواهند کرد تا ریزش گندم در حین برداشت کاهش یابد.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.