الزام همکاری ۴ دستگاه برای اجرای نوسازی بافت‌های فرسوده در کشور

مدیرکل راه وشهرسازی استان تهران گفت: ۴دستگاه از جمله شهرداری، بانک و دستگاه‌های دولتی برای همکاری و تسریع در روند نوسازی بافت‌های فرسوده باید ورود کنند.

حسین جنتی مدیرکل راه وشهرسازی استان تهران در گفتگو با خبرنگار باشگاه خبرنگاران با بیان اینکه جهاد تبیین آگاه سازی مردم نسبت به حقوق نوسازی در بافت‌های فرسوده در شهر‌های استان تهران  آغاز شده است  گفت: شهروندان در صورت عدم پاسخگویی مسئولان با بازرسی‌ها تماس گرفته و شکایت‌های خود را  ارائه کنند.

وی  با بیان اینکه  روند نوسازی بافت‌های فرسوده در استان تهران با شتاب بسیار خوبی روبرو است گفت:  جهاد تبیین آگاه سازی مردم ساکن در بافت‌های فرسوده نسبت به حقوق خود که (شامل ۵۰ امتیاز جهت تسهیل در شرایط نوسازی مسکن)  است از طریق کار جهادی حلقه‌های میانی و رودررو در محلات هدف و بی واسطه با مردم پیشرفت کند.

وی تصریح کرد: ادارات راه و شهرسازی، شهرداری‌ها، بانک‌ها، ادارات ثبت اسناد و دستگاه‌های خدمات رسان مکلف به خدمات رسانی به مردم و آگاه سازی مردم ساکن در بافت‌های فرسوده و تسهیل شرایط نوسازی مسکن هستند.

جنتی بیان کرد: در صورتی که  هر کدام از این دستگاه هابه وظایف خود عمل نکنند یا در اجرای ظرفیت‌های قانونی خود از وظایف خود سرباز بزنند باید شهروندان مراتب را به سامانه پیامکی شرکت باز آفرینی شهری ایران به شماره ۳۰۰۰۸۶۱۲ پیامک کرده و یا به بازرسی ادارات کل راه و شهرسازی، شهرداریها، استانداری و یا حتی سازمان بازرسی کل کشور و دادستانی شهر مورد تقاضا موضوعات را اطلاع دهند.  

وی  اظهار کرد: تمام این اقدامات  و اطلاع رسانی‌ها با هدف تبیین نوسازی برای اجرای بسته‌های تشویقی نوسازانه و شهرسازانه و تبدیل سقف‌های لرزان مسکونی مردم به سقف‌های ایمن و پایدار است.

خبرنگار: محبوبه کباری 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۰:۵۶ ۰۴ تير ۱۴۰۳
بافت فرسوده = اولویت اول شهرداری ها بعد از نظافت
آخرین اخبار