فضای مجازی بر افزایش مشارکت مردم در انتخابات موثر باشد

مدیرکل فرهنگ و اسلامی آذربایجان‌غربی گفت: تولید محتوا و غنی‌سازی فضای مجازی می‌تواند بر افزایش مشارکت مردم در انتخابات موثر باشد.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی آذربایجان غربی، با بیان اینکه  تولید محتوا و غنی‌سازی فضای مجازی می‌تواند بر افزایش مشارکت مردم در انتخابات موثر باشد گفت: این دوره از انتخابات از ویژگی‌های خاصی برخوردار است و در فاصله زمانی بسیاری کوتاهی مقدمات برگزاری انتخابات چهاردهمین دوره ریاست جمهوری فراهم شد و به خاطر اینکه همراه با انتخابات شورای‌های اسلامی شهر و روستا نیست، با توجه به هجمه‌های دشمنان، احتمال کاهش مشارکت مردم در آن وجود دارد.

علیرضا نوروزی در خصوص طرح‌های و اقدامات حوزه فرهنگ آذربایجان غربی نیز گفت: در دولت سیزدهم سیستم تمرکز زدایی شروع شد و قبل از تخصیص اعتبار برای مراکز استان ها، اعتبارات مورد نیاز برای شهرستان‌ها تخصیص یافت.

وی ابراز امیدواری کرد با حل شدن مشکل زمین مجتمع بزرگ فرهنگی هنری مهاباد، به زودی عملیات احداث این مجتمع با حضور مسوولان استانی و شهرستان شروع شد.

زیرساخت‌های لازم برای برگزاری انتخابات در مهاباد فراهم است

فرماندار ویژه مهاباد گفت: تمهیدات لازم و زیرساخت‌ها برای انتخابات هشتم تیر در مهاباد فراهم شده و ۱۴۴ شعبه اخذ رای در سطح شهرستان برای انتخابات چهاردهمین دوره ریاست جمهوری پیش‌بینی شده است.

حسن عباسی افزود: رسانه‌ها با کمک سایر دستگاه‌های فرهنگی در این ایام باید مساله مهم مشارکت را برای مردم تبیین کنند و همچنان که می‌دانید مشارکت مردم به مانند یک سنگر در برابر هجمه‌های دشمنان عمل می‌کند.

وی اضافه کرد: روند برگزاری انتخابات که به طور معمول از پنج ماه قبل آغاز می‌شود، با همکاری وزرات کشور طی مدت ۵۰ روز تدارک و مهیا شده و اقدامات با سرعت در مرحله اجرا قرار گرفته است.

فرماندار مهاباد می گوید: مساله فرهنگ یک مساله فرا دستگاهی است و تنها فرهنگ و ارشاد اسلامی متولی مقوله فرهنگ نیست بلکه سایر دستگاه‌ها نیز باید در این خصوص برنامه ریزی، راهکار و دستور کار‌های مهم و عملیاتی داشته باشند.

در ادامه این جلسه سایر اعضا نیز نظرات و پیشنهادات خود را در خصوص دستور کار جلسه و افزایش مشارکت مردم بیان کردند و در پایان «سیدسیامند جوان‌بخت» به عنوان رییس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی مهاباد معرفی و از تلاش‌های «کریم رحیمی»  رییس قبلی این اداره قدردانی شد.

انتخابات چهاردهمین دوره ریاست جمهوری، جمعه هشتم تیر ماه نیز برگزار خواهد شد.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.