اقلام اساسی به میزان کافی در خراسان جنوبی موجود است

معاون توسعه بازرگانی و صنایع سازمان جهاد کشاورزی خراسان جنوبی گفت: اقلام اساسی مورد نیاز مردم از جمله برنج، شکر، گوشت قرمز و مرغ در استان تامین شده است و مشکلی در این زمینه وجود ندارد.

 حسینی معاون توسعه بازرگانی و صنایع سازمان جهاد کشاورزی خراسان جنوبی گفت: در نشست کمیسیون تنظیم بازار و کارگروه اقدام مشترک تنظیم بازار استان که به ریاست سرپرست معاونت هماهنگی امور اقتصادی استانداری خراسان جنوبی برگزار شد.

وی افزود: از ابتدای امسال تاکنون ۵۶۵ تن برنج هندی در استان توزیع شده است.

حسینی با اعلام اینکه در این مدت ۲ هزار و ۹۵ تن شکر خریداری و جذب شده است اظهار کرد: ۷۰ تن گوشت گوساله منجمد نیز جذب شد و برای ۳۰ تن مجوز گرفته‌ایم.

معاون توسعه بازرگانی و صنایع سازمان جهاد کشاورزی خراسان جنوبی عنوان کرد: خرداد امسال سه میلیون و ۳۱۹ هزار قطعه جوجه‌ریزی در مرغداری‌های استان انجام شد و مشکلی تا مرداد ماه در تامین گوشت مرغ نداریم.

وی گفت: در این مدت ۱۸۴ تن مرغ جذب شده و درخواست جذب ۷۴ تن دیگر را ارائه کرده‌ایم

حسینی با اشاره به انجام سه هزار و ۳۶ مورد بازدید و تشکیل ۱۲۰ پرونده تخلف در سه ماه ابتدای امسال، تصریح کرد: تعداد بازرسی‌ها نسبت به سال قبل ۶۰ درصد افزایش داشته است.

مدیرکل غله و خدمات بازرگانی خراسان جنوبی نیز گفت: ۱۲ هزار تن گندم از کشاورزان استان امسال خرید تضمینی شده که نسبت به مدت مشابه سال قبل ۳۲ درصد رشد داشته است.

میثم پیشدادیان با اشاره به موجودی ۳۸ هزار تن گندم در استان، بیان کرد: برای پنج ماه آینده مصرف گندم استان موجود است همچنین ۱۲ هزار و ۵۰۰ تن خرید و حمل گندم را در برنامه داریم.

وی گفت: هیچ کمبودی از نظر اقلام اساسی در استان نداریم و برای تامین اقلام اساسی تمهیدات لازم اندیشیده شده است.

معاون بازرسی اداره کل صنعت، معدن و تجارت خراسان جنوبی هم گفت: در سه ماه ابتدای امسال چهار هزار و ۲۰۵ مورد بازرسی از سطح بازار استان انجام شده است.

علی سرگلزایی بیان کرد: ۲۷۷ پرونده تخلف با اعتبار ۳۶ میلیارد و ۴۲۷ میلیون ریال تشکیل شده، رصد و نظارت بر خدمات دولتی علاوه بر خدمات صنفی هم در حال انجام است.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.