آیت الله فلاحتی:

جوانان امروز باید فلسفه غدیر را درک کنند

نماینده ولی فقیه در گیلان گفت: جوانان امروز باید بدانند که غدیر ماجرایی نیست که تنها منحصر به آن دوران باشد.

آیت الله رسول فلاحتی، نماینده ولی فقیه در گیلان امروز (یکشنبه ۳ تیر ماه) در همایش جشن غدیر که با حضور سادات گیلانی در حوزه علمیه امیرالمومنین (ع) رشت برگزار شد، گفت: غدیر سنگ محکی برای کسانی است که واقعا ولایت مدارند و ادعای پیروی از ولایت دارند. 

او افزود: جوانان امروز ما باید فلسفه غدیر را درک کنند و این را بدانند که غدیر ماجرایی نیست که تنها منحصر به آن دوران باشد، بلکه غدیر یک مکتب است که باید ترویج و تبلیغ شود.

اسدالله عباسی، استاندار گیلان هم در این مراسم با تبریک ایام دهه کرامت و امامت با بیان اینکه سادات نقش مهمی در دین مبین اسلام دارند، گفت: سادات در اسلام جایگاه ویژه‌ای دارند، زیرا آنها نسل دختران و فرزندان پیامبر اسلام (ص) هستند و به همین دلیل مقام والایی در اسلام و مورد احترام خاصی قرار می‌گیرند.

همایش جشن غدیر با حضور سادات گیلانی

او با اشاره به ولایتمداری و دینداری مردم گیلان در برهه‌های مختلف تاریخ افزود: وجود بقاع متبرکه و امامزادگان در گیلان نشان دهنده دینداری مردم دیار شهید میرزا کوچک جنگلی در برهه‌های مختلف تاریخ است.

استاندار با تأکید بر احترام ویژه سادات در بخش‌های مختلف جامعه تصریح کرد: حضرت علی (ع) و حضرت زهرا (س) و فرزندانشان نیز جزء سادات محسوب شده و دارای مقام والای معنوی هستند که باید به آن توجه شود.

بیش از ۵ درصد جمعیت گیلان سادات هستند

حجت الاسلام والمسلمین سیدحسین گلمیرزاده، رئیس شورای سادات گیلان هم در این همایش گفت: بیش از ۵ درصد جمعیت استان را سادات تشکیل می‌دهند.

حجت الاسلام والمسلمین سیدحسین گلمیرزاده، رئیس شورای سادات گیلان

او با بیان اینکه ۵۵ هزار نفر از سادات در رشت زندگی می‌کنند که نشانگر بیشترین تراکم زندگی سادات است، افزود: سیاهکل با هزار و ۳۰۰ سید، شهری است که کمترین سادات را در گیلان دارد.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.