پیش‌بینی برداشت بیش از ۱۱۴ هزار تن جو در آذربایجان‌غربی

معاون بهبود تولیدات گیاهی سازمان جهادکشاورزی آذربایجان‌غربی گفت: پیش‌بینی می‌شود امسال بیش از ۱۱۴ هزار تن محصول جو از مزارع استان برداشت شود.

علی دیانتی معاون بهبود تولیدات گیاهی سازمان جهادکشاورزی آذربایجان‌غربی با اشاره به آغاز برداشت جو در بیش از ۵۲ هزار هکتار از مزارع استان افزود: در این استان ۱۵ هزار و ۹۰۰ هکتار جو به صورت آبی و ۳۶ هزار و ۵۰۰ هکتار نیز به صورت دیم کشت شده و پیش‌بینی می‌شود بیش از ۱۱۴ هزار تن محصول جو از این مزارع برداشت شود.

وی افزود: با توجه به بارندگی‌های مناسب در سال زراعی جاری مزارع جو از وضعیت مناسبی برخوردار هستند و پیش‌بینی می‌شود از مزارع دیم به طور متوسط هزار و ۳۰۰ کیلوگرم در هکتار و از مزارع آبی ۴ هزار و ۲۰۰ کیلوگرم در هکتار برداشت شود.

دیانتی در ادامه گفت: ارقام مورد استفاده در مزارع آبی شامل بهمن، جلگه و مهتاب است و در مزارع دیم از ارقام سهند، انصار، آبیدر، آردا و قافلان استفاده شده است.

معاون بهبود تولیدات گیاهی سازمان جهادکشاورزی آذربایجان‌غربی اضافه کرد: خرید جو با مباشرت تعاون روستایی استان در۱۳ شهرستان و با قیمت ۱۰ هزار تومان و با افت مفید ۳ درصد و غیر مفید ۲ درصد و با نظارت کارشناسان سازمان جهادکشاورزی انجام می‌گیرد.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.