رنگ باختن خوشه‌های جو به دلیل خشکسالی

برداشت جو چند روزی است که در طبس آغاز شده است، اما خشکسالی سبب شده تا میزان برداشت محصول کاهش یابد.

برداشت خوشه‌های طلایی جو از سطح مزارع شهرستان طبس آغاز شده است.

پارسال میزان برداشت جو در این شهرستان بیشتر بوده است، اما امسال به دلیل خشکسالی و سرمازدگی مزارع، میزان محصول کاهش یافته است.

کشاورزان با این وجود امیدوارند تا بتوانند محصولی مرغوب را برداشت کنند.

ادامه دار بودن برداشت جو تا اواخر خرداد

یکی از کشاورزان شهرستان طبس گفت: از دو هفته گذشته برداشت جو در این شهرستان را آغاز کرده ایم و تا اواخر خرداد نیز برداشت ادامه دارد.

او گفت: پارسال ۱۲۰ تُن جو را برداشت کرده ام، اما امسال این میزان به ۱۰۰ تُن کاهش یافته که خشکسالی یکی از عوامل کاهش محصول است.


بیشتر بخوانید


یکی دیگر از کشاورزان نیز گفت: مشکل حال حاضر کشاورزان خسارت‌هایی است که به دلیل سرما، توفان و خشکسالی به مزارع وارد شده است.

او گفت: اگر مسئولین با بیمه کردن اراضی و محصولات از ما حمایت کنند، بخشی از خسارات وارده جبران خواهد شد و کشاورزان نیز به ادامه کار امیدوار می‌شوند.

کاهش محصول به دلیل خشکسالی

بخشایی مدیر جهاد کشاورزی طبس گفت: برداشت جو در طبس به وسیله ۱۰ دستگاه کمباین بومی، ۶ دستگاه کمباین مهاجر و ۸ دستگاه دروگر صورت می‌گیرد.

او گفت: پیش بینی می‌شود به دلیل خشکسالی‌های صورت گرفته، از هر هکتار سطح زیرکشت جو ۲.۵ تُن محصول برداشت شود که نسبت به پارسال کمتر است.

بخشایی گفت: یوسف، ریحان، مهر و نصرت از جمله ارقام جو است که در شهرستان طبس کشت می‌شود.

مدیر جهاد کشاورزی طبس گفت: بوجاری و ضدعفونی بذور، توزیع بذور اصلاح شده بین کشاورزان، اطلاع رسانی به کشاورزان در زمینه‌های فنی و مهندسی و پیگیری برای بیمه محصول از جمله اقدامات انجام شده برای حمایت از کشاورزان است.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار