هوش مصنوعی تماشای مسابقات فرمول یک را جذاب‌تر از همیشه می‌کند

آمازون و فرمول یک در مسابقات گرندپری اسپانیا، از ابزار هوش مصنوعی جدیدی برای جذب مخاطبان استفاده می‌کنند.

فرمول یک و آمازون برای ارتقای تجربه‌ی تماشای مسابقات، قصد دارند در گرندپری اسپانیا از چت‌بات هوش مصنوعی جدیدی با عنوان Statbot استفاده کنند. این همکاری بین فرمول یک و آمازون وب سرویس (AWS) گامی مهم به‌سوی پخش‌های شخصی‌سازی‌شده‌ی مسابقات به‌حساب می‌آید.

به گزارش بلومبرگ، Statbot که با بهره‌گیری از فناوری رایانش ابری AWS توسعه یافته، با تجزیه‌وتحلیل داده‌های عظیم آرشیوی و اطلاعات لحظه‌ای در طول مسابقات، آمار، پیشینه و اطلاعات جالب مرتبط را برای بهبود گزارشگری زنده دراختیار پخش‌کنندگان قرار می‌دهد. نیل رالف، مسئول همکاری‌های فنی AWS با فرمول یک، توضیح داد که این فناوری بخشی از تلاش گسترده‌تر برای حفظ علاقه‌مندی بینندگان است.

فناوری هوش مصنوعی فقط به ارائه‌ی آمار محدود نمی‌شود. AWS و فرمول یک نیز در حال توسعه‌ی سیستم‌هایی برای ارائه‌ی پیش‌بینی‌های درون مسابقه‌ای در جنبه‌های مختلف رقابت، از‌جمله زمان‌بندی پیت‌استاپ‌ها و مانورهای احتمالی سبقت‌گیری هستند. این پیش‌بینی‌ها بر اساس داده‌های لحظه‌ای مانند عملکرد خودرو و فرسودگی لاستیک‌ها انجام خواهد شد.

اریک گِیلز، مدیرعامل AWS کانادا، بر قابلیت‌های «تجربیات فوق‌شخصی‌سازی‌شده» تأکید کرد که فناوری مذکور می‌تواند برای طرفداران ارائه دهد. هدف نهایی این است که بینندگان بتوانند تجربه‌ی تماشای خود را شخصی‌سازی و میزان و نوع داده‌هایی را انتخاب کنند که می‌خواهند در طول پخش ببینند.

منبع:زومیت

برچسب ها: هوش مصنوعی ، مسابقات
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار