۵۰۰ نیروگاه خورشیدی در استان بوشهر به بهره برداری رسید

۵۰۰ نیروگاه خورشیدی ۵ کیلوواتی در روستای عربی شهرستان دشتی با حضور استاندار بوشهر به بهره برداری رسید.

آیین افتتاح ۵۰۰ نیروگاه ۵ کیلووات خورشیدی در استان در روستای عربی شهرستان دشتی با حضور استاندار بوشهر و مسئولان استانی و شهرستانی برگزار شد.

احمد محمدی زاده استاندار بوشهر در این آیین اظهار داشت: انرژی خورشیدی فرصت مناسبی برای تولید برق و ایجاد اشتغال پایدار برای جوانان است که باید استفاده بهینه را ببریم.

وی افزود: مواد اولیه تولید برق از نیروگاه، نور خورشید است که رایگان در اختیار مردم قرار دارد و خریدار برق تولیدی نیز شرکت توزیع برق استان است و در واقع اشتغال پایدار و موثر ایجاد می‌شود.

استاندار بوشهر خاطر نشان کرد: ۵۰۰ واحد نیروگاه کوچک مقیاس خورشیدی امروز به بهره برداری رسید و ۵۰۰ واحد نیز در هفته دولت امسال مورد بهره برداری قرار می‌گیرد.

محمدی زاده تصریح کرد: فرمانداران، بخشداران، دهیاران، بسیج سازندگی سپاه، دفتر روستایی استانداری، کمیته امداد و بهزیستی را مامور کردم که در یک حرکت جمعی برای توسعه نیروگاه‌های خورشیدی کوچک مقیاس تلاش کنند.

وی اضافه کرد: از سرمایه گذاران بخش خصوصی نیز دعوت می‌کنم در این کار مشارکت کنند که خرید تضمینی برق تولیدی نیز باعث می‌شود که در کمترین زمان ممکن، سرمایه‌ای که هزینه شده، برگشت داده شود.

استاندار بوشهر گفت: شغل مطمئن و درآمد پایدار و همیشگی از مزایای این نیروگاه هاست که آیت الله رئیسی رئیس جمهور شهید مبتکر اجرای این چنین طرح‌های فراگیر و مردمی بود.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.