معاون امور اقتصادی استاندار بوشهر:

۳ هزار نیروگاه برق خورشیدی در استان بوشهر راه‌اندازی شد

معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار بوشهر از راه‌اندازی ۳ هزار نیروگاه برق خورشیدی در استان خبر داد و گفت: با تکمیل این طرح‌ها، سالانه ۲۵ هزار و ۵۰۰ مگاوات به ظرفیت تولید برق استان بوشهر افزوده می‌شود.

علی باستین با تبریک عید سعید غدیر و با اشاره به منافع استفاده از انرژی‌های تجدیدپذیر اظهار داشت: امروزه به دلیل چالش‌های زیست محیطی و اقتصادی استفاده از انرژی‌های تجدیدپذیر به ویژه انرژی پاک رشد قابل توجهی پیدا کرده است.

وی اهمیت نیروگاه‌های برق خورشیدی را مورد اشاره قرار داد و تصریح کرد: توسعه نیروگاه‌های تولید برق خورشیدی علاوه بر تأمین انرژی پاک و پایدار به علت نگرانی فزاینده درباره تغییرات آب و هوایی و آلودگی زیست محیطی در حال افزایش است.

وی با بیان اینکه هر نیروگاه خورشیدی کوچک مقیاس می‌تواند سالانه ۱۷۰۰ کیلووات ساعت برق تولید کند گفت: در نیروگاه‌های فسیلی به ازای هر کیلو وات ساعت تولید برق، حدود ۶۰۰ گرم گاز دی اکسید کربن تولید می‌شود که تاثیر مخربی بر محیط زیست دارد، اما هر نیروگاه خورشیدی می‌تواند سالانه از انتشار حدود یک تن گاز co۲ جلوگیری کند.

معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار بوشهر با بیان اینکه در سال جهش تولید با مشارکت مردم در راستای تحقق اهداف دولت آیت‌الله رئیسی و با هدف جبران ناترازی برق و توانمندسازی اقتصاد و معیشت خانوار‌های کم برخوردار، راه‌اندازی نیروگاه برق خورشیدی در روستا‌های استان بوشهر در دستور کار قرار گرفته است افزود: در سال جاری ۳ هزار واحد نیروگاه کوچک مقیاس با ظرفیت ۵ کیلو وات ساعت در استان راه‌اندازی شود.

باستین پرداخت وام ۱۵۰ میلیون تومانی با بهره ۴ درصدی و بازپرداخت ۷ ساله را برای خرید و نصب هر نیروگاه برق خورشیدی اعلام و خاطرنشان کرد: یکی از مزیت‌های مهم راه‌اندازی این نیروگاه‌ها خرید تضمینی برق به مدت ۲۰ سال توسط وزارت نیرو است که بازپرداخت اقساط وام یاد شده را تضمین می‌کند و از سال هشتم به بعد همه درآمد آن به خانوار‌ها برمی‌گردد.

وی تضمین کیفیت پنل‌ها و قطعات نیروگاه‌های برق خورشیدی را توسط شرکت سازنده و مجری به مدت ۱۵ سال و خدمات پس از فروش را ۱۰ ساله دانست و گفت: هیچ محدودیتی برای پرداخت تسهیلات بانکی برای راه‌اندازی نیروگاه برق خورشیدی در شهرستان‌ها و روستا‌ها وجود ندارد و به همه متقاضیان پرداخت می‌شود.

معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار بوشهر سهم هر دهیاری را راه‌اندازی حداقل ۳۰ نیروگاه برق خورشیدی دانست و تصریح کرد: در نصب و راه‌اندازی بیشتر از سهم تعیین شده محدودیت وجود ندارد و این موضوع یکی از ملاک‌های ارزیابی عملکرد دهیاران خواهد بود.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.