طرح‌های آبخیزداری و آبخوانداری ۵۰ درصد پیشرفت فیزیکی دارد

پیشرفت فیزیکی طرح‌های آبخیزداری و آبخوانداری در خراسان جنوبی به ۵۰ درصد رسید.

نصرآبادی مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری خراسان جنوبی گفت: اجرای طرح‌های آبخیزداری از بهمن ماه  پارسال در استان شروع شده است.

او با بیان اینکه اعتبارات تخصیص پارسال یافته بیش از ۴۶ میلیارد تومان است، افزود: این سازه‌ها در ۱۶ حوزه آبخیزداری در حال اجراست و پیش بینی می‌شود تا شهریور امسال این طرح‌ها به اتمام برسد.

نصرآبادی عنوان کرد: از این تعداد در سربیشه ۷ سازه، در سرایان ۵ سازه، در طبس ۴ سازه، در بیرجند و نهبندان هر کدام ۳ سازه، خوسف، قاین و زیرکوه هر کدام ۲ سازه و بشرویه، درمیان و فردوس هم هرکدام یک سازه در حال اجراست.

مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری خراسان جنوبی تصریح کرد: برای ساخت این سازه‌ها بیش از ۱۴ هزار مترمکعب عملیات خاکی و سنگی انجام می‌شود و موجب مهار رواناب در سطحی برابر با ۶ هزار هکتار خواهد شد.

او اظهار کرد: امسال از محل اعتبارات ملی ۴۰ میلیارد تومان مصوب شده که ریز طرح ها در مرحله تصویب قرار دارد.

نصرآبادی بهره وری از سیلاب‌ها، افزایش و تداوم جریان‌های زیرسطحی، تأمین کننده آب قنوات، جلوگیری از فرسایش خاک و مدیریت روانابها، افزایش کیفی و کمی منابع آب، بهبود وضعیت خاک و نفوذ در عرصه‌های آبخیز، احیاء و بهبود پوشش گیاهی عرصه‌های آبخیز را از جمله ضرورت اجرای طرح‌های آبخیزداری و آبخوانداری در استان دانست.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.