فضای مجازی، فرصتی برای معرفی فرهنگ و تمدن ایرانی

مراسم اختتامیه نخستین جشنواره تولیدات فضای مجازی نوجوان با حضور رئیس مرکز ملی فضای مجازی و معاون امور زنان رئیس جمهور برگزار شد.

مراسم اختتامیه جشنواره آسمون (تولیدات فضای مجازی نوجوان) با حضور سید محمد امین آقامیری دبیر شورای عالی و رئیس مرکز ملی فضای مجازی، انسیه خزعلی معاون امور زنان رئیس جمهور، اعضای هیئت داوران و اعضای شورای سیاست گذاری جشنواره، با معرفی نفرات برتر برگزار شد.

در این مراسم، محمدامین آقامیری دبیر شورای عالی و رئیس مرکز ملی فضای مجازی در سخنان کوتاهی گفت: هر مجموعه، تمدن و ملتی نیازمند تولید محتوای مناسب برای خود است تا مفاهیم و رویکرد‌ها را توسعه دهد؛ این یعنی همان خطی که شعرای نامداری همچون فردوسی، سعدی و حافظ و همچنین علمای بزرگ اسلام با تولیدات متعددی که مکتوب کرده اند، آغاز کرده و ما نیز امروز باید همان مسیر را با قوت ادامه دهیم و تولید محتوا اعم از مردمی، صنفی، نخبگانی، دانشگاهی و... را قوت ببخشیم.

وی با تاکید بر اینکه مسئله امروز ما تولید محتوای جدید با ساز و کار و ابزار جدید است، خاطرنشان کرد: هرکدام از ما که محتوا تولید می‌کنیم، مانند این است که در روی یک رودخانه سنگی را می‌گذاریم تا نفر بعدی روی آن پا بگذارد و بدین گونه مسیر و پلی ایجاد می‌شود به آینده‌ای درخشان؛ از این منظر امروز کار مهمی توسط شما در حال انجام است.

رئیس مرکز ملی فضای مجازی با بیان اینکه امروز فضای مجازی فرصتی است که با هزینه کم می‌توان محتوا تولید و عرضه کرد و بازخورد گرفت و هدف و رویکردمان را در مسیر آینده کشور پیش ببریم، گفت: تمدن و فرهنگ ما تمدن قدیمی است و داشته‌های ما ارزش بازتولید مفاهیم دارد و می‌توان با استفاده از فضای مجازی به این کار، سرعت داد؛ لذا من از همه شما نوجوانان تشکر می‌کنم که این مسیر را با قدرت ادامه می‌دهید تا آینده درخشانی رقم بزنیم.

باید تلاش کنیم نوجوانان در مسیر زندگی سالم قرار بگیرند

در این مراسم، انسیه خزعلی معاون رئیس جمهور در امور زنان و عضو شورای سیاستگذاری جشنواره نیز طی سخنانی با اشاره به هوش و ظرفیت و توانمندی‌های دختران و پسران دهه هشتادی و نودی، اظهار داشت: ما باید تلاش کنیم نوجوانان در مسیر زندگی سالم قرار بگیرند تا به رشد و عزت ایران اسلامی کمک کنند.

وی با تشکر از خانواده‌هایی که تلاش می‌کنند فرزندانشان از آسیب‌های فضای مجازی دور شوند و از فرصت‌ها استفاده کنند، گفت: آینده روشنی در انتظار ایران اسلامی است. در این راستا برنامه‌هایی در ۹ کارگروه تدارک دیدیم تا بتوانیم از فرهنگی پشتیبانی کنیم که ضعف‌ها را جبران کند و به کمال برساند و مرز‌های دانش را بپیماید و دست برتر را در همه زمینه‌ها داشته باشیم.

لازم به ذکر است در جشنواره آسمان، بیش از ۷ هزار اثر دریافت شد که ۱۰۰ اثر بعد از غربالگری اولیه، به مرحله داوری نهایی راه یافتند. در مرحله نهایی، آثار توسط داوران تخصصی نظیر مژده لواسانی، سارا حاتمی، سعید شیخ‌زاده، میلاد دخانچی، محمدرضا خردمندان، محمدرضا مصباح و بهرام عظیمی ارزیابی شدند که در اختتامیه این جشنواره افراد برگزیده معرفی و به آنها، جوایزی از قبیل وجه نقدی، کنسول ps۵، گوشی موبایل و دیگر وهدایای نفیس اهدا شد.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.