طرح دختران آفتاب ایران در سه شهرستان استان اردبیل اجرا شد

رئیس اداره تربیت بدنی و فعالیت‌های ورزشی اداره کل آموزش و پرورش استان اردبیل از برگزاری طرح دختران آفتاب ایران در این استان خبر داد.

غلامحسین خجسته گفت: در طرح وزارتی دختران آفتاب ایران ۸۰۰ دانش‌آموز دختر و پسر دوره اول و دوم متوسطه مدارس شبانه‌روزی و عشایری شهرستان‌های پارس‌آباد، بیله‌سوار و انگوت شرکت کردند.
رئیس اداره تربیت بدنی و فعالیت‌های ورزشی اداره کل آموزش و پرورش استان اردبیل آموزش سبک زندگی ایرانی اسلامی، ترویج ورزش‌ها و بازی‌های بومی و محلی، معرفی لباس اصیل و بومی مناطق آذربایجان و ایجاد روحیه همکاری و کارگروهی در بین دانش‌آموزان را از هدف‌های دیگر این طرح ذکر کرد.
به گفته او، شرکت‌کنندگان در طرح ورزشی و فرهنگی دختران آفتاب ایران، گواهینامه دریافت می‌کنند تا به عنوان سفیران تربیت بدنی با همکاری شورا‌های اسلامی روستا‌ها، برنامه‌ها و مسابقات ورزشی مشابهی را برای همسالان و دوستان خود برگزار کنند.
رئیس اداره تربیت بدنی و فعالیت‌های ورزشی اداره کل آموزش و پرورش استان اردبیل گفت: مرحله کشوری طرح ورزشی فرهنگی دختران آفتاب ایران ۱۲ تیرماه سال جاری در تهران برگزار و از استان اردبیل ۱۲ دانش‌آموز برگزیده در سه رشته ورزشی به مرحله کشوری اعزام خواهند شد.
خجسته با اشاره به فضای خاص دانش‌آموزان مدارس شبانه‌روزی اظهار کرد: فعالیت‌ها و برنامه‌های ورزش برای این قشر از دانش‌آموزان ضرورت بیشتری دارد و تلاش می‌کنیم با اجرای طرح‌های ابلاغی از ناحیه وزارت آموزش و پرورش در راستای افزایش نشاط و فعالیت‌های ورزشی و بدنی این دانش‌آموزان گام‌های بلندی برداریم.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.