کشت گیاهان دارویی در دو هزار هکتار از مراتع خراسان‌شمالی

مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری خراسان شمالی گفت: احیا و توسعه رویشگاه‌های گیاهان دارویی در سطح ۲ هزار هکتار از مراتع استان در دست اجرا است.

علی اسدی افزود: سطح مفید رویشگاه‌های خراسان شمالی، ۱۱۰ هزار و ۸۰۰ هکتار است که بیشتر این مساحت به عملیات توسعه و احیای رویشگاه‌های باریجه اختصاص یافت.
وی گفت: برداشت باریجه اقتصادی، صادراتی، صنعتی، دارویی و علمی است و همین عوامل موجب رونق بازار فروش این گونه گیاهی شد.
مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری استان اضافه کرد: استان بیش از هزار و ۵۰ فقره طرح مرتع‌داری دارد که تاکنون ۳۰۲ طرح با مساحت ۸۴۵ هزار هکتار تهیه شده است.
اسدی با اشاره به ۴۸ طرح بهره برداری از عرصه‌های طبیعی با مساحت ۶۴ هزار هکتار گفت: احاله و تهیه طرح مرتع داری ۵۰ هزار هکتار، رایزنی برای اجرای طرح بیولوژیک در سطح ۲ هزار و ۵۰۰ هکتار از جمله اقدامات خوب انجام شده و تعهدات امسال است.
به گفته وی پارسال ۷۵ هزار هکتار تهیه طرح مرتع‌داری انجام شد که احاله مدیریت ۷۰ هزار هکتار و ۲ هزار و ۲۱۰ هکتار اجرای طرح بیولوژیکی و احیای رویشگاه گیاهی از جمله اقدامات انجام شده در این بخش است.
گستره حوزه منابع طبیعی و آبخیزداری خراسان شمالی ۲ میلیون و ۳۳ هزار و ۳۶ هکتار است که از این وسعت یک میلیون و ۵۵۵ هزار و ۲۰۶ هکتار مرتع، بیش از ۱۸۳ هزار هکتار بیابان و ۴۳۴ هزار و ۵۵۰ هکتار جنگل است.

برچسب ها: کشت ، گیاهان دارویی
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.