نخستین محموله ترانزیتی از مسیر ریلی جدید بندرکاسپین به مقصد ترکیه بارگیری شد

سخنگوی سازمان منطقه آزاد انزلی از بارگیری نخستین محموله ترانزیتی دریایی و انتقال از مسیر ریلی جدید از بندر کاسپین به مقصد کشور ترکیه خبر داد.

مهدی کاظمیان گفت: با بهره برداری از پروژه ملی خط آهن رشت - کاسپین و اتصال این مجتمع بندری به خطوط ریلی سراسری که چند روز قبل با حضور سرپرست ریاست جمهوری انجام شد امروز نخستین محموله ترانزیتی شامل ۶۰ هزار تن کود اوره از طریق این خط آهن از بندر کاسپین منطقه آزاد انزلی به مقصد ترکیه بارگیری و ترانزیت شد.

وی اظهار کرد: این محموله به صورت حمل و نقل دریایی با پهلوگیری در اسکله رو - رو مجتمع بندری کاسپین و انتقال کالا از طریق خط آهن به کشور ترکیه ارسال می شود به این ترتیب مسیرهای ترانزیتی جدیدی با محوریت منطقه آزاد انزلی مابین کشورهای منطقه ایجاد می شود.

وی اقدام صورت گرفته را بخشی از برنامه دیپلماسی ترانزیتی سازمان منطقه آزاد انزلی اعلام کرد و افزود: تلاش منطقه آزاد انزلی در راستای بهره برداری حداکثری از مزیت های ترانزیتی و توسعه مناسبات با کشورهای همسایه است و بدین منظور اقداماتی آغاز شده است.

راه آهن رشت- کاسپین ۳۱ خردادماه  و با حضور سرپرست ریاست جمهوری، افتتاح شد و اسکله رو رو، مجتمع بندری کاسپین نیز به صورت همزمان در مدار تخلیه و بارگیری کالا قرار گرفت تا زمینه تسریع و تسهیل در فرآیندهای نقل و انتقال کالا از طریق نخستین منطقه آزاد شمال کشور، فراهم شود.

منبع: ایرنا

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.