گالانت: مرحله سوم در جنگ غزه که تمام جبهه‌ها را تحت تأثیر قرار می‌دهد

طبق ادعای رسانه‌های اسرائیلی، فاز سوم شامل درگیری با شدت کم برای نابودی تمام شاخه‌های حماس در غزه است.

یوآو گالانت، وزیر جنگ اسرائیل امروز دوشنبه با آموس هوخشتاین، مشاور ارشد جو بایدن، رئیس جمهور آمریکا در امور انرژی و سرمایه گذاری در واشنگتن دیدار کرد و تاکید کرد که انتقال به مرحله سوم جنگ غزه بر همه جبهه‌ها تأثیر خواهد گذاشت.

وزارت جنگ اسرائیل در بیانیه‌ای اعلام کرد: «وزیر گالانت به هوخشتاین گفت که انتقال به «فاز C» در جنگ غزه بر تحولات در همه جبهه‌ها تأثیر خواهد گذاشت و اسرائیل برای هر سناریو چه از نظر نظامی و چه دیپلماتیک آماده می‌شود.»
وزارت جنگ اسرائیل گفت که گالانت همچنین به هوخشتاین در مورد تعهد خود به تغییر وضعیت امنیتی در منطقه مرزی با لبنان و اجازه بازگشت ساکنان به خانه‌های خود در شمال اسرائیل اطمینان داده است.

با حملات هوایی روزانه بین گروه مسلح حزب الله لبنان و ارتش اسرائیل از زمان شروع جنگ غزه، وضعیت امنیتی در این منطقه بدتر شده است.

به گفته رسانه‌های اسرائیلی، فاز سوم شامل درگیری با شدت کم نیرو‌های نظامی برای نابودی تمام بخش‌های حماس در غزه است، زیرا مقامات سیاسی در تلاش برای ایجاد یک کابینه جدید در منطقه محصور برای جایگزینی گروه شبه نظامی هستند.
بنیامین نتانیاهو، نخست وزیر اسرائیل، پیشتر گفته بود تا حدود دو هفته دیگر فاز سوم آغاز خواهد شد و به گفته اعضای سابق آن، در تناقض با تصمیم کابینه جنگ است.

مترجم: اعظم پورکند

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
فرهاد
۲۳:۱۱ ۰۴ تير ۱۴۰۳
از چاله درشون اوردین انداختین توی چاه
آخرین اخبار