کره شمالی: ارسال ناو هواپیمابر آمریکا یک نمایش قدرت بسیار خطرناک است

معاون وزیر دفاع کره شمالی از آمریکا به دلیل ارسال ناو هواپیمابر به شبه جزیره کره به شدت انتقاد کرد.

کره شمالی و آمریکا روابط تیره‌ای با یکدیگر دارند. نزدیکی پیونگ یانگ به مسکو و در عین حال، حمایت واشنگتن از سئول و انجام رزمایش‌های مشترک در شبه جزیره کره جدیدترین موضوعاتی است که به تشدید اختلافات میان دو طرف دامن زده است. 

به گزارش خبرگزاری رویترز، مقامات ارشد نظامی کره شمالی امروز (دوشنبه) از آمریکا به دلیل ارسال تسلیحات نظامی به اوکراین انتقاد کردند. همچنین ارسال ناو هواپیمابر آمریکا به شبه جزیره کره به منظور برگزاری رزمایش مشترک با ژاپن و کره جنوبی، از دیگر محور‌های انتقاد این مقامات از واشنگتن بود. 

کیم کانگ، معاون وزیر دفاع کره شمالی در این باره گفت: ارسال ناو هواپیمای بر آمریکا به شبه جزیره کره نمایش قدرت بسیار خطرناکی است. این موضوع در‌ها را برای نمایش گسترده و جدید قدرت بازدارندگی کره شمالی باز می‌کند. 

وی با انتقاد از سیل گسترده کمک‌های تسلیحاتی غرب به اوکراین، افزود: مسکو حق دارد در صورتی که واشنگتن اقدام به هل دادن اوکراین به یک جنگ نیابتی با روسیه می‌کند، اقداماتی تلافی جویانه علیه آمریکا اتخاذ کند. این مسئله می‌تواند باعث شروع یک جنگ سرد جدید شود. 

این سخنان پس از آن مطرح می‌شود که وزارت دفاع آمریکا (پنتاگون) هفته گذشته به اوکراین اجازه داد از تسلیحات پیشرفته اهدایی این کشور به منظور هدف قرار دادن مناطق مرزی در خاک روسیه استفاده کند. نخستین مورد از استفاده از این تسلیحات، استفاده از موشک‌های پیشرفته آمریکایی در حمله به شبه جزیره کریمه رخ داد. 

گفتنی است ناو هسته‌ای تئودور روزولت آمریکا روز شنبه در بندر بوسان کره جنوبی با هدف انجام رزمایش مشترک با شرکای منطقه‌ای واشنگتن پهلو گرفت. 

مترجم: ابوالفضل هاشمی

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار