کره شمالی موشک بالستیک شلیک کرد

کره جنوبی و ژاپن سه‌شنبه شب اعلام کردند که کره شمالی یک موشک بالستیک به سمت دریا پرتاب کرد.

به گزارش خبرگزاری فرانسه، گارد ساحلی ژاپن گفت: یک موشک احتمالا بالستیک از کره شمالی شلیک شد.خبرگزاری یونهاپ نیز به نقل از ارتش کره جنوبی این خبر را تایید کرد. 

شلیک این موشک یک روز پس از هفتاد و چهارمین سالگرد آغاز جنگ کره رخ داد.کره شمالی هفته جاری از انتقال ناو هواپیمابر تئودور روزولت آمریکا به منطقه برای مشارکت در رزمایش‌های مشترک با کره جنوبی و ژاپن انتقاد کرد و گفت که بازدارندگی جدیدی را در مقابل این اقدام نشان می‌دهد.

ناو روزولت روز شنبه به بندر بوسان کره جنوبی است و قرار است در رزمایش‌های چند روز آینده در منطقه شرکت کند.استقرار این ناو پس از امضای توافقنامه مشارکت راهبردی جامع بین «ولادیمیر پوتین» رئیس جمهوری روسیه و «کیم جونگ اون» رهبر کره‌شمالی انجام شد.

چو تائه یول وزیر خارجه کره جنوبی اعلام کرد که پس از امضای این توافقنامه امنیتی، سئول، توکیو و واشنگتن بر سر افزایش همکاری‌های امنیتی به توافق رسیدند.

سفر پوتین در حالی انجام شد که روسیه و کره شمالی تحت تحریم‌های شدید غرب قرار دارند و گرم شدن روابط آنها موجب نگرانی در اروپا و آمریکا شده است.غرب مدعی است که کره شمالی به روسیه سلاح داده و مسکو از آنها در جنگ علیه اوکراین استفاده کرده است، اما مسکو و پیونگ یانگ این اتهام را رد کرده‌اند.

از سوی دیگر رئیس جمهور روسیه به دنبال امضای توافق مشارکت راهبردی جامع با کره شمالی، اعلام کرد که مسکو و پیونگ یانگ متعهد شدند که در صورت حمله به یک طرف، دیگری به کمک بیاید.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۸:۱۷ ۰۶ تير ۱۴۰۳
ما از کره ی شمالی حمایت میکنیم .
بزن این یانکی های گاوچران شهوت پرست رو با خاک یکسان کن
آخرین اخبار