هرمزگان رتبه نخست سرمایه گذاری صنعتی و اکتشاف معدنی

رئیس سازمان صمت هرمزگان گفت: سازمان صنعت، معدن و تجارت استان در حوزه سرمایه گذاری صنعتی، رتبه نخست کشور را به خود اختصاص داده است.

خلیل قاسمی رئیس سازمان صمت هرمزگان در نشست خبری گفت: از ابتدای دولت سیزدهم تاکنون، ارزش سرمایه گذاری طرح‌های صنعتی استان بیش از ۶۳ هزار میلیارد تومان بوده است.

وی گفت: بیش از هزار و ۸۰۰ طرح صنعتی جدید در استان فعال شده اند.

رئیس سازمان صمت هرمزگان افزود: احیاء واحد‌های راکد و افزایش ظرفیت واحد‌های صنعتی دومین برنامه‌ای بود که سازمان صمت استان دنبال کرده است.

به گفته قاسمی، در ابتدای دولت سیزدهم، تولید صنعتی استان ۱۶ میلیون تن بود که اکنون با رشد ۶۰ درصدی به ۲۶ میلیون تن رسیده است.

وی گفت: از همین محل افزایش ظرفیت صادرات نیز صورت گرفته است و صادرات غیرنفتی استان به ۳ میلیارد و ۳۰۰ میلیون دلار رسیده است.

رئیس سازمان صمت هرمزگان افزود: اکنون هیچ واحد صنعتی بزرگی در استان غیرفعال نیست و واحد‌های صنعتی در شرابط خوبی در حال تولید و فعالیت هستند.

قاسمی گفت: اکنون ۳۵ هزار کیلومتر مربع پهنه معدنی استان هرمزگان برای کشف معادن جدید در حال مطالعه است و استان هرمزگان در حوزه اکتشاف معدنی رتبه نخست کشور را دارد.

وی گفت: تولیدات معدنی استان نیز در دولت شهید جمهور ۵۴ میلیون تن بوده است.

رئیس سازمان صمت هرمزگان افزود: در ۳۳ ماه دولت شهید جمهور بیش از ۳۸ هزار شغل در استان ایجاد و ثبت سامانه‌های اشتغال استان شده است.

قاسمی در خصوص رویه پیله وری هم گفت: این رویه در سه بندر خمیر، تیاب و سیریک فعال است و فعالان اقتصادی می‌توانند با این روش به فعالیت بپردازند.

وی گفت: ایجاد هنرستان‌های تربیت تجار در بنادر کوچک استان نیز از برنامه‌های جدید سازمان صمت هرمزگان است و بر اساس تفاهم نامه با آموزش و پرورش، این هنرستان‌ها در ۱۳ بندر کوچک استان ایجاد خواهند شد.

باشگاه خبرنگاران جوان هرمزگان را در پیام رسان های داخلی دنبال کنید:
 
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.