هشدار ترکیه در خصوص بروز جنگ هسته‌ای پس از حمله اوکراین به کریمه

ترکیه نسبت به خطر درگیری هسته‌ای به دلیل حمله اوکراین به غیرنظامیان در کریمه هشدار داد.

هاکان فیدان، وزیر امور خارجه ترکیه به حمله دیروز اوکراین به منطقه‌ای در کریمه روسیه با تسلیحات آمریکایی واکنش نشان داد و این اقدام اوکراین را عاملی برای آغاز جنگ هسته‌ای عنوان کرد.

او گفت: هر طرف مجبور خواهد شد از روش‌هایی استفاده کند که مسیر وقایع را تغییر دهد. شرایطی پیش می‌آید که جرقه می‌تواند به جا‌های دیگر سرایت کند.

به گفته وی، ترکیه به ترویج توقف زودهنگام خصومت‌ها از طریق دیپلماسی ادامه خواهد داد.

مقامات روسیه دیروز اعلام کردند که در حملات پهپادی و موشکی اوکراین با موشک‌های اتکمز (ATACMS) ساخت آمریکا به شهر ساحلی «سواستوپول» در شبه جزیره کریمه، دست‌کم ۵ نفر کشته و بیش از ۱۰۰ نفر زخمی شدند. وزارت خارجه روسیه لین تریسی، سفیر ایالات متحده در مسکو را به دنبال حمله هوایی اوکراین به سواستوپل در کریمه روسیه احضار کرد. مسکو به طور رسمی به سفیر آمریکا در این کشور هشدار داد که اقدامات تلافی جویانه‌ای در این رابطه انجام خواهد داد. این در حالی بود که ژنرال پت رایدر، سرتیپ نیروی هوایی و سخنگوی وزارت دفاع ایالات متحده (DoD) دیشب ادعا کرد که اوکراین خود برای هدف گیری تصمیم می‌گیرد.

مترجم: اعظم پورکند

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۲
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۶:۴۷ ۰۵ تير ۱۴۰۳
فیدان از خاک خودش میترسد حمله هسته ای شود و گرنه نه روس برایش مهم است نه اوکی.
Iran (Islamic Republic of)
منطقی
۱۱:۵۵ ۰۵ تير ۱۴۰۳
اکراین اگر
پشتش به آمریکا گرم نباشه هرگز بهانه جنگ به روسیه نمی داد و این موش با دم شیر بازی نمی کرد ، و البته آمریکا و استکبار هرگز سعی در برملا کردن اسرار خود نمی کند مگر 50 سال بعد که آب از آسیاب افتاده باشد و یعنی حساب کرده باشد که کشف اسرار هیچ مشکلی برایش نداشته باشد
آخرین اخبار