لرستان در عید امامت و ولایت غرق در نور و سرور است

مردم ولایتمدار لرستان همزمان با سراسر کشور و شیعیان جهان مجالس جشن و شادی و آیین‌های ویژه بزرگداشت عید سعید غدیر خم را برپا کردند.

عید غدیر از بزرگترین اعیاد شیعیان است که بنا بر روایات در روز هجدهم ذی‌الحجه سال دهم هجرت پیامبر اکرم (ص) به دستور خدا امام علی (ع) را به مقام خلافت و امامت منصوب کرد و شیعیان هرساله این مناسبت بزرگ را جشن می‌گیرند.

بسیاری از مردم لرستان نیز به واسطه عشق و ارادت به خاندان عصمت و طهارت (ع) به ویژه حضرت علی (ع) این روز بزرگ را برای برگزاری مجالس شادی و آغاز زندگی مشترک زوج‌های جوان خود انتخاب می‌کنند.

مردم لرستان براساس یک سنت دیرینه در روز عید غدیر خم به دیدار سادات رفته و بر همین اساس از این افراد عیدی دریافت می‌کنند.

از طرفی آذین بندی خیابان‌ها و معابر و همچنین توزیع شربت و شیرینی، برپایی جشن‌های محله‌ای هوای خاصی به این استان و شهر خرم آباد بخشیده است.

استاندار لرستان گفت: برگزاری باشکوه عید سعید غدیر همراه با جشن عمومی و خدمت رسانی به مردم در این روز مبارک به عنوان یک الگوی ارزشمند باید حفظ و به نسل آینده منتقل شود.

ابوطالب شفقت با اشاره به اهمیت این عید بزرگ تا ظهور امام زمان (عج) اظهار داشت: توجه به غدیر، توجه خاص به نجات انسان است، لذا تبیین غدیر و اصل شناخت در این مناسبت ضروری است.

وی افزود: همچنین باید ایجاد انضباط و فراهم کردن شرایط برای مهمانی غدیر در راستای خدمت رسانی به مردم با هدف نشاط جامعه در دستور کار قرار گیرد.

وی اظهار داشت: دستگاه‌های اجرایی، موسسات و نهاد‌ها برای برگزاری هرچه بهتر مهمانی غدیر، تبیین دستاورد‌های دولت و ارایه خدمات به مردم اقدامات لازم را انجام دهند.

استاندار لرستان مهمانی غدیر را یک حرکت مردمی دانست و عنوان کرد: برای برطرف کردن ترافیک خیابان‌های اطراف بلوار "شورای خرم آباد" در روز مهمانی غدیر، شورای ترافیک تشکیل، مسائل مورد نظر بررسی و مسیر‌های جایگزین تعریف شود.

شفقت ادامه داد: دنیا از طریق رسانه‌های اجتماعی ما را رصد و کوچکترین خطا را آنقدر بزرگ جلوه می‌دهد که اقدامات بزرگ در راستای خدمت رسانی کم اهمیت نشان داده شود، بنابراین باید خدمت رسانی به مردم در مهمانی غدیر الگوسازی و به نسل آینده منتقل شود.

وی اجرای مدل‌های مدیریتی دوران دفاع مقدس در جامعه امروزی را ضروری برشمرد و گفت: باید خدماتی که رییس‌جمهور شهید در ۳۳ ماه گذشته ارایه داد به فرهنگ مدیریتی تبدیل شود که امیدواریم این اقدامات در دولت چهاردهم رخ دهد.

رییس سازمان تبلیغات اسلامی لرستان نیز اظهار کرد: سال گذشته ۱۲۰ موکب در مهمانی سه کیلومتری غدیر برپا و با یک برنامه ریزی ویژه، بیش از هشت ساعت از مردم خرم آباد پذیرایی شد.

حجت‌الاسلام والمسلمین مهدی قدرتی افزود: همچنین بیش از ۱۵۰ هزار نفر در مهمانی غدیر سال گذشته شرکت و بین مهمانی‌های برتر کشور قرار گرفتیم و امسال نیز نقاط قوت و ضعف شناسایی شده است.

وی گفت: جشن بزرگ عید غدیر امسال با مشارکت گروه‌های مردمی، هیات‌های مذهبی و مواکب در شهر‌های مختلف استان لرستان برگزار خواهد شد که در حاشیه آن نیز جایگاه‌های ویژه مربوط به مسائل جهاد تبیین، پاسخ به شبهات دینی و دیگر برنامه‌های فرهنگی لحاظ خواهد شد.

وی ادامه داد: از دستگاه‌هایی اجرایی انتظار می‌رود نسبت به هماهنگی برنامه‌های مهمانی غدیر در راستای خدمت رسانی به مردم اقدام کنند.

برچسب ها: غدیر ، لرستان
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.