بهره‌برداری از ساختمان پزشکی قانونی شهرستان ساوه

معاون توسعه مدیریت و پشتیبانی سازمان پزشکی قانونی کشور: همزمان با هفته قوه قضائیه ۱۰ طرح سازمان پزشکی قانونی در کشور افتتاح می‌شود.

حاج منوچهری در مراسم افتتاح ساختمان پزشکی قانونی شهرستان ساوه با اشاره به اینکه با احداث آنها قریب به ۵۳۰۰ مترمربع، معادل سه درصد به فضای فیزیکی سازمان در کشور اضافه شده است، گفت: از نظر مساحت، نزدیک به ۲۲۵ هزار متر مربع فضای تملیکی داریم و بر اساس بررسی‌های کمیته فنی سازمان برای اینکه به حد استاندارد برسیم باید حدود ۳۶۰ هزار متر مربع فضای فیزیکی ایجاد کنیم تا به حد مطلوبی در این حوزه برسیم.

او افزود: تنها ۵۶ درصد از ۴۵۲ مرکز یاد شده، تملیکی است و مابقی مراکز، استیجاری یا امانی هستند، در نتیجه از نظر فضای فیزیکی وضعیت مطلوبی نداریم.

معاون توسعه مدیریت و پشتیبانی سازمان پزشکی قانونی کشور با اشاره به اینکه ۸۵ طرح در کمیته فنی سازمان مصوب شده عنوان کرد: عمده فقر فضای فیزیکی را در پنج استان بزرگ کشور داریم که فقیرترین استان از این نظر خراسان رضوی و سپس استان‌های اصفهان و فارس و بعد از آنها استان‌های تهران و آذربایجان شرقی قرار دارند.

حاج منوچهری گفت: خوشبختانه در استان مرکزی شرایط خوب است و از ۸۵ طرح یاد شده دو طرح در زرندیه و شازند متعلق به استان مرکزی است که به شرط اینکه زمین قابل تملک از طرف سازمان در اختیار داشته باشیم می‌توانیم این دو طرح را نیز از ردیف اعتبارات ملی شروع کنیم.

حجت الاسلام جزایی رئیس کل دادگستری استان مرکزی نیز گفت: بهره مندی مردم انقلابی ساوه از ساختمان و امکانات مناسب یک حق مسلم بوده و امیدواریم شاهد ارتقاء خدمات در این مرکز باشیم.

علیزاده مهاجر مدیر کل پزشکی قانونی استان مرکزی هم گفت: ساختمان پزشکی قانونی ساوه با زیر بنای ۳۵۰ مترمربع و عرصه ۱۷۰۰ مترمربع با صرف ۹ میلیارد و ۳۲۲ میلیون تومان اعتبار احداث شده است.

برچسب ها: پزشکی قانونی ، ساوه
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.