گلایه معاون توسعه مدیریت پزشکی قانونی کشور از کمبود نیرو

حاج منوچهری در سفر اراک گفت: نیرو‌های انسانی موجود پزشکی قانونی ۴۷ درصد الگوی سازمانی را پر کرده اند.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اراک، حاج منوچهری معاون توسعه مدیریت پزشکی قانونی کشور در مراسم تودیع و معارفه مدیر کل پزشکی قانونی استان مرکزی از کمبود نیروی این سازمان گلایه کرد.

حاج منوچهری با اشاره به اینکه پزشکی قانونی کشور در حوزه نیروی انسانی ۴ هزار نفر نیرو داردافزود:، اما از نظر چارت سازمانی نیرو‌های انسانی موجود پزشکی قانونی ۴۷ درصد الگو را پر کرده اند و بقیه خالی است.

او اضافه کرد: از جمله مشکلات پزشکی قانونی انگیزه پایین نیرو و نگه داشتن نیروی انسانی است به طوری که در استان مرکزی چندین پست پزشکی این اداره خالی است.

معاون توسعه مدیریت پزشکی قانونی کشور بیان کرد: امروز این سازمان در ردیف درآمد و هزینه مشکل دارد، ۵۰ درصد فضای موجود نیاز به بازسازی دارد و در حال حاضر ۳۹۲ هزار متر مربع کمبود فضای فیزیکی داریم.

او ادامه داد: ۹۰ درصد مراجعات این اداره در قسمت معاینات است و ارباب رجوع‌ها به دلیل دعاوی دادگاه خوشحال نیستند، اما تکلیف ما انجام وظیفه و برخورد با روی گشاده است.


حجت الاسلام موسوی رئیس کل دادگستری استان مرکزی هم در این جلسه گفت: سازمان پزشکی قانونیدر مرحله کشف جرم، صدور حکم و اجرای حکم بسیار تاثیر گذار است.

حجت الاسلام موسوی افزود: برای استاندارد سازی در پزشکی قانونی وجود فضای فیزیکی مناسب برای پرسنل و ارباب رجوع یک موضوع بسیار مهم است، اما هنوز در استان مرکزی در این زمینه به نقطه مطلوب نرسیده ایم.

وی توسعه فضای فیزیکی و جذب نیروی متخصص و استفاده از فناوری به روز را سه موضوع مهم در پزشکی قانونی دانست.

در پایان این مراسم دکتر علیزاده به عنوان مدیر کل جدید پزشکی قانونی استان مرکزی معرفی و از زحمات دکتر رضایی مدیرکل سابق تجلیل شد.

انتهای پیام / ج

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.