حمایت از تعاونی‌ها در اولویت کار قرار دارد

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی سیستان و بلوچستان با تاکید بر اینکه حمایت از تعاونی‌ها در اولویت کار قرار دارد گفت: تمام کسانی را که به کار گروهی و کارگاهی مشغول به فعالیت هستند را به تشکیل تعاونی‌ها دعوت می‌کنیم تا از حمایت‌های دولت بهره‌مند شوند.

خلیل احمد سلامی در حاشیه بازدید از مرکز نوآوری و کارآفرینی سفال کلپورگان دانشگاه پیام نور سراوان اظهار کرد: رهبر معظم انقلاب، شعار امسال را «جهش تولید با مشارکت مردم» اعلام کردند.

وی ادامه داد: مصداق بارز تحقق این شعار و نامگذاری، تعاونی‌ها هستند و براین اساس در سالجاری توجه ویژه‌ای به این بخش می‌شود.

فعالیت بیش از ۲۰۰ دانشجو در زمینه هنر‌های صنایع دستی و سفال

رئیس دانشگاه پیام نور سیستان و بلوچستان نیز در این بازدید، با بیان اینکه در کنار فعالیت آموزشی و علمی انجام اقدامات مهارت افزایی در دستور کار این دانشگاه است، گفت: در زمینه اشتغال و رونق مشاغل خانگی این دانشگاه بویژه در شهرستان سراوان با راه اندازی مرکز نوآوری و کارآفرینی سفال کلپورگان، بیش از ۲۰۰ دانشجوی فعال در زمینه هنر‌های صنایع دستی و سفال دارد.

ابوالفضل توسلی افزود: سفال کلپورگان نمادی از هنر دستان زنان بلوچ شهر علم و فرهنگ با قدمت هفت هزار سال است که امروز دانشجویان مرکز سراوان در دانشگاه پیام نور این هنر را آموزش داده تا نسل به نسل این میراث گرانبها حفظ شود و در ساخت و معرفی سفال و بازار فروش بهتر در ایران و جهان نقشی داشته باشند.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار