گیلان بزرگترین تولید کننده چوب در کشور

رییس سازمان جهاد کشاورزی گیلان گفت: طرح ملی زراعت چوب در گیلان از ۶ هزار هکتار در سال به ۷ هزار هکتار رسیده است.

صالح محمدی با اشاره به اینکه گیلان بزرگترین تولید کننده چوب، در کشور است گفت: قرار بود که در گیلان امسال در ۶ هزار هکتار زراعت چوب انجام شود که تا کنون به بیش از ۷ هزار هکتار رسیده است.

 وی با بیان اینکه گیلان ۵۳ هزار هکتار عرصه زراعت چوب دارد، تاکید کرد: ۱۸ هزار هکتار آن در اراضی ملی و ۳۵ هزار هکتار آن در اراضی مستثنیات است. 

رئیس سازمان جهاد کشاورزی گیلان، با اشاره به اهمیت تولید چوب برای فعالیت واحد‌های سلولوزی بیان کرد: با توجه به شرایط آب و هوایی زراعت چوب در گیلان مقرون به صرفه و فرصتی برای سرمایه گذاری آسان و بی دغدغه است.

 

وی با تاکید بر لزوم ترویج فرهنگ کاشت درخت، افزود: درختکاری مورد تاکید و تایید رهبر انقلاب است و با تدبیر شهید آیت الله رئیسی، کاشت یک میلیارد درخت را در دستور کار داریم. 

محمدی با اشاره به تشکیل کمیته برنامه ریزی زراعت چوب در راستای تکلیف وزارتخانه، بیان کرد: برای نخستین بار در گیلان الگوی کشت زراعت چوب را اجرایی، نهاده یارانه ای، بیمه و تسهیلات بانکی را تعریف کردیم.

 وی با بیان اینکه کمیته آموزشی و پژوهشی زراعت چوب نیز با هدف معرفی ارقام سریع الرشد و مقاوم در برابر تنش‌های آبی، دمایی، آفات و بیماری‌ها تشکیل شده است، گفت: گیلان از نظر سطح زیر کشت زراعت چوب رتبه سوم و از حیث میزان تولید چوب رتبه اول کشور را دارد.

 

برچسب ها: تولید ، چوب
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.