اعطای احکام «سفیران زندگی» به هنرمندان

حکم «سفیران زندگی (پيشگيرى از اعتياد)» با حضور فرمانده كل انتظامى كشور، دبيركل ستاد مبارزه با مواد مخدر رياست جمهورى و قائم مقام معاونت سیمای رسانه ملی به سه مجرى و هنرمند کشورمان اهدا شد.

در مراسم روز جهانی مبارزه با مواد مخدر،  که دوشنبه چهارم تیرماه به مناسبت بزرگداشت روز جهانى مبارزه با مواد مخدر برگزار شد، ضمن گرامی داشت یاد و خاطره شهدای خدمت و رئیس جمهور شهید آیت الله سید ابراهیم رئیسی، با حضور سلیم غفوری قائم مقام معاونت سیمای رسانه ملی و نماینده سازمان‌های برتر عضو ستاد مواد مخدر، احکام سفیر زندگی (پیشگیری از اعتیاد) به کامران نجف زاده مجری تلویزیون، سیدعلی صالحی بازیگر و مجید اخشابی خواننده تعلق گرفت.

در این مراسم از سلیم غفوری قائم مقام سیما به نمایندگى از سازمان صداوسیما به عنوان یکى از اعضاى فعال ستاد مبارزه با مواد مخدر ریاست جمهورى در امر ترویج پیشگیرى از اعتیاد قدردانی شد.

در حاشیه این مراسم سلیم غفوری گفت: در موضوع آسیب‌های اجتماعی، پیشگیری مهم‌تر از درمان است و ما باید بتوانیم قبل از آلوده و درگیر شدن جامعه با آسیب‌های اجتماعی، جامعه را نسبت به تبعات، اثرات سوء و مشکلات خانوادگی، اقتصادی و اجتماعی ناشی از اعتیاد و مصرف مواد مخدر توجیه و قانع کنیم تا از اثرات سوء و مشکلات بعدی این بلای خانمانسوز، جلوگیری کنیم.

وی تصریح کرد: برای پیشگیری از آسیب‌های اجتماعی، مهمترین ابزرای که جامعه می‌تواند از آن بهره ببرد رسانه‌ها هستند اعم از رسانه‌های تصویری، صوتی، مکتوب و فضای مجازی و در پیشگیری از گسترش و شیوع مواد مخدر می‌توانند نقش بسیار مهمی ایفاء کنند و در این میان، مهمترین و تاثیرگذارترین رسانه، رسانه ملی است. 

غفوری ادامه داد: رسانه ملی، سال هاست که در موضوع مبارزه با مواد مخدر فعالیت می‌کند و برنامه‌های زیادی را در این خصوص تولید کرده است. صداوسیما طی این سال‌ها در انواع قالب‌های برنامه سازی از جمله سریال، مستند، برنامه‌های ترکیبی، کلیپ، میان برنامه و .. سعی کرده است به مشکل اعتیاد و آسیب‌های آن بپردازد.

امسال در سریال «نون خ» که نوروز به روی آنتن رفت، موضوع مواد مخدر و آسیب‌های ناشی از آن جانمایی شده بود.

قائم مقام معاون سیمای رسانه ملی ادامه داد: اساسا رسانه ملی در سال‌های مختلف موضوع مبارزه با مواد مخدر و جلوگیری از شیوع آن را وظیفه ملی و جدی خود می‌داند. البته به این امر واقفیم که مصرف مواد مخدر در حال حاضر مساله جدی تمام جوامع است و باید بیش‌تر مورد توجه سیاستگذاران قرار گیرد.

خوشبختانه کشورمان در بحث مبارزه با مواد مخدر بسیار اقدامات مهم و جدی انجام داده و رسانه ملی هم بازنمایی این اقدامات را در دستور کار خود قرار داده و مستند‌هایی با موضوع شهدای مواد مخدر و آسیب‌های اجتماعی را در برنامه سازی‌های خود در اولویت قرار داده است.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.