خرید تضمینی گندم در میاندوآب آغاز شد

مدیر جهاد کشاورزی میاندوآب گفت: خرید تضمینی گندم مازاد بر مصرف زارعان این شهرستان، توسط مراکز خرید این محصول آغاز شد

رضا مقدم مدیر جهاد کشاورزی میاندوآب گفت: خرید گندم در چهار مرکز خرید تضمینی این شهرستان شامل مراکز خرید روستا‌های گوگ تپه و حاج حسن مکریان، کارخانه آرد طراوت و سیلوی بادبند شروع شد.

وی افزود: یک مرکز خرید جو نیز در روستای نصیرکندی این شهرستان تجهیز شد که آماده دریافت محصول تولیدی زارعان شهرستان است و در مرکز خرید سیمینه روستای گوگ تپه علاوه بر خرید گندم، محصول تولیدی کلزاکاران منطقه نیز خریداری می‌شود.

مدیر جهاد کشاورزی میاندوآب گفت: مراکز خرید تضمینی غلات و کلزا، همه روزه حتی در روز‌های تعطیل، از ساعت هشت صبح تا ۲۰ شب، محصول تولیدی کشاورزان منطقه را دریافت می‌کنند و در راستای حمایت از زارعان، کارشناسان جهاد کشاورزی، عاملان تشخیص و ذی حسابی با حضور تمام وقت در مراکز خرید، بر روند خرید تضمینی نظارت دارند.

وی اضافه کرد: پیش بینی می‌شود امسال بیش از ۹۳ هزار تن گندم، ۱۲ هزار تن جو و یک هزار و ۶۰۰ تن کلزا از اراضی زراعی شهرستان میاندوآب برداشت شود.

مقدم افزود: هر کیلو گرم جو با سه درصد اُفت مفید، ۲ درصد اُفت غیر مفید و ۱۲ درصد رطوبت به قیمت ۱۰۰ هزار ریال، گندم با چهار درصد اُفت مفید، ۲ درصد اُفت غیر مفید و ۱۲ درصد رطوبت به قیمت ۱۷۵ هزار ریال و کلزا با ۲ درصد ناخالصی و ۱۰ درصد رطوبت به قیمت ۳۵۰ هزار ریال از کشاورزان خریداری می‌شود.

وی اظهار کرد: به دلیل نظارت مستمر کارشناسان جهاد کشاورزی بر مزارع محصولات زراعی در راستای پایش عوامل خسارتزا و اطلاع رسانی به موقع به کشاورزان جهت کنترل علف‌های هرز، آفات و بیماری‌ها و توجه زارعین به توصیه‌های فنی کارشناسان، محصول کلزا و گندم این شهرستان از کیفیت بالایی برخوردار است.

خرید تضمینی گندم در میاندوآب اغاز شد

مقدم اضافه کرد: امسال در راستای صیانت از دسترنج کشاورزان و تولید محصول سالم در سطح ۱۶ هزار و ۱۴۳ هکتار از مزارع گندم با علف‌های هرز، ۱۱ هزار و ۸۱۷ هکتار با آفت سن در مرحله مادری و پوره و در ۹ هزار و ۱۷۵ هکتار با بیماری‌های لکه برگی گندم مبارزه شیمیایی انجام گرفت.

برچسب ها: خرید گندم ، کشاورزان
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.