افتتاح واحد پلاکت آفرزیس پایگاه انتقال خون بروجرد

واحد پلاکت آفرزیس پایگاه انتقال خون شهرستان بروجرد آغاز به کار کرد.

 مدیرکل انتقال خون لرستان از آغاز فعالیت واحد پلاکت آفرزیس پایگاه انتقال خون شهرستان بروجرد همزمان با عید ولایت و امامت خبر داد.
 
علی سوری گفت: از ابتدای تاسیس اداره کل انتقال خون لرستان تا سال گذشته تنها یک پایگاه در مرکز استان مجهز به دستگاه پلاکت آفرزیس بود ولی از ابتدای دولت سیزدهم و اهتمام شهید جمهور آیت الله رئیسی بر رفع محرومیت‌ها به ویژه در حوزه بهداشت و‌درمان سه پایگاه انتقال خون استان مجهز به دستگاه پلاکت آفرزیس شد. 
 
وی افزود: مردم نوع دوست شهرستان بروجرد تاکنون برای اهدای خون به پایگاه انتقال خون این شهرستان مراجعه می‌کردند که با پیگیری‌های انجام شده با راه اندازی واحد پلاکت آفرزیس در این پایگاه در کنار اهدای خون کامل در زمانی که بیماران نیازمند به پلاکت آفرزیس هستند با استفاده از این دستگاه فرآورده پلاکت تهیه و در اختیار مراکز درمانی قرار گیرد. 
 
مدیر کل انتقال خون لرستان با اشاره به اینکه خون از گلبول قرمز، گلبول سفید و پلاکت تشکیل شده است، عنوان کرد: پلاکت آفرزیس فرآیندی است که پلاکت را از خون کامل اهداکننده جدا می‌کند و در هر بار اهدای پلاکت به روش آفرزیس به اندازه ۵ تا ۶ واحد اهدای خون معمولی، پلاکت جمع آوری می‌شود. 
 
سوری ادامه داد: بدن انسان به سرعت پلاکت‌ها را جایگزین می‌کند بنابراین هر ۴۸ ساعت یک بار می‌توان پلاکت اهدا کرد، اما کسی که اهدای خون کامل انجام دهد تا هشت هفته از اهدای پلاکت معاف است.

برچسب ها: افتتاح ، لرستان
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.