تولید ۵۶۱ میلیارد مترمکعب گاز در پالایشگاه‌های پارس جنوبی

مدیرعامل مجتمع گاز پارس جنوبی گفت: همزمان با دولت سیزدهم ۵۶۱ میلیارد مترمکعب گاز در پالایشگاه‌های این مجتمع تولید، شیرین سازی و به خطوط سراسری ارسال شد.

احمد باهوش مدیرعامل مجتمع گاز پارس جنوبی گفت: همزمان با دولت سیزدهم (مرداد ۱۴۰۰ تا پایان خرداد ۱۴۰۳) ۵۶۱ میلیارد مترمکعب گاز در پالایشگاه‌های این مجتمع تولید، شیرین سازی و به خطوط سراسری توسط متخصصان و کارکنان مجتمع گاز پارس جنوبی با استفاده از دانش و توان بومی و استفاده ۱۰۰درصدی از کالا‌های ایرانی محقق شده است.

وی افزود: از ابتدای فعالیت دولت سیزدهم تا پایان خرداد سال ۱۴۰۳بیش از ۷۳۲ میلیون بشکه میعانات گازی در سراسر پالایشگاه‌های پارس جنوبی تولید شده و نقش بسیار مهمی در شکوفایی اقتصاد کشور داشته است.

مدیرعامل مجتمع گاز پارس جنوبی یادآور شد: در این مدت یک میلیون و ۸۶۰ هزار تن گوگرد دانه‌بندی‌شده مرغوب تولید شده است.

باهوش تصریح کرد: در بازه زمانی فعالیت دولت سیزدهم، تولید ۹ میلیون و ۸۲۰ هزار تن پروپان، ۶ میلیون و ۹۵۰ هزار تن بوتان و هفت میلیون و ۱۰۰ هزار تن اتان با موفقیت ثبت شده است.

وی ادامه داد: تامین تجهیزات و قطعات حیاتی در مجتمع گاز پارس جنوبی با تمرکز بر توان سازندگان داخلی در اولویت قرار گرفت، به‌طوری که این مجتمع برای سومین بار پیاپی رتبه نخست در همکاری با شرکت‌های دانش‌بنیان را در سطح وزارت نفت به دست آورده است.

باهوش گفت: داخلی‌سازی و بومی‌سازی قطعات و تجهیزات راهبردی پالایشگاه‌های مجتمع گاز پارس جنوبی در سه سال گذشته یکی از شاخصه‌های افتخار این مجتمع گازی است.

مدیرعامل شرکت مجتمع گاز پارس جنوبی افزود: این مجتمع سابقه‌ای ارزشمند در فناوری و بومی‌سازی دارد و بر همین اساس وابستگی‌ها را به صورت کامل قطع و بر توانمندسازی شرکت‌های دانش‌بنیان، بار اولی‌ها و سازندگان ایرانی برای تامین نیازمندی‌ها تمرکز دارد..

وی بیان کرد: پالایشگاه‌های سیزده‌گانه مجتمع گاز پارس جنوبی از منظر ایمنی و توجه به محیط زیست مناطق پیرامونی در شرایط بسیار مطلوبی است و یکی از اولویت‌های مهم این شرکت همواره ارتقای سطح ایمنی، بهبود موارد محیط زیستی و پیشگیری از حوادث و صیانت از تاسیسات و نیروی انسانی بوده است.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.